Hükümete karşı sert bir bildiri yayınlayan Üniversitelerarası Kurul'a hangi üniversiteler katılmadı - Eğitim Haberleri

1 Şubat 2008 Cuma

Hükümete karşı sert bir bildiri yayınlayan Üniversitelerarası Kurul'a hangi üniversiteler katılmadı

Vakıf üniversitelerinin tamamına yakını kurula üye göndermedi.

Üniversitelerarası Kurul'un (ÜAK) üniversite rektörleri ve üniversitelerin senatolarınca belirlenen profesörlerin oluşturduğu 199 üyesi bulunuyor.

Kurulun toplanabilmesi için ise üye sayısının yarıdan bir fazlasının katılımı gerekiyor. Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde (ODTÜ) biraraya gelen ÜAK'a toplam 103 üye katıldı. Kurulun toplantı yeter sayısı olan 100 üye sınırını zorlanarak aştığı ve bazı üyelere katılımlar yönünde baskı yapıldığı ileri sürülüyor.

ÜAK'a toplam sayısı 28 olan vakıf üniversitelerinden Maltepe, Bilim ve Başkent üniversiteleri dışında katılım olmadı.

ÜAK'a rektör ve üyesiyle katılmayan üniversiteler şöyle: Balıkesir, Bilecik, Boğaziçi, Bozok, Çukurova, Dicle, Osmangazi, Fırat, Gazi, Gaziantep, Gaziosmanpaşa, Harran, Karabük, Kırklareli, Kırıkkale, Kilis, Mimar Sinan, Mustafa Kemal, Nevşehir, Osmaniye, Rize, Selçuk, Siirt, Süleyman Demirel, Trakya, Uşak ve Yüzüncüyıl.

ÜAK'ın siyasi bildiriler hazırlaması yasal değil

Üniversitelerarası Kurul 2547 sayılı YÖK yasası'na göre akademik bir organ. Rektörler, ÜAK'a bir yıl süre ile üniversitelerin Cumhuriyet dönemindeki kuruluş tarihlerine göre sıra ile başkanlık yapıyor.

Yasa'da belirlenen kurul görevleri şöyle: "Yükseköğretim planlaması çerçevesinde, üniversitelerin eğitim - öğretim, bilimsel araştırma ve yayım faaliyetlerini koordine etmek, uygulamaları değerlendirmek, Yükseköğretim Kuruluna ve üniversitelere önerilerde bulunmak, üniversitelerin öğretim üyesi ihtiyacını karşılayacak önlemleri teklif etmek, üniversitelerin tümünü ilgilendiren eğitim - öğretim, bilimsel araştırma ve yayım faaliyetleri ile ilgili yönetmelikleri hazırlamak veya görüş bildirmek, aynı veya benzer nitelikteki fakültelerin ya da üniversitelere veya fakültelere bağlı diğer yükseköğretim kurumlarının eğitim - öğretimine ilişkin ilkeler ve süreler arasında uyum sağlamak, doktora ile ilgili esasları tespit etmek ve yurt dışında yapılan doktoraları, doçentlik ve profesörlük ünvanlarını değerlendirmek, doçentlik sınavlarını düzenlemek ve ilgili yönetmelik gereğince doçent adaylarının yayın ve araştırmalarının değerlendirilmesi ve doçentlik sınavı ile ilgili esasları tespit etmek ve jürileri seçmek"

Hiç yorum yok: