İlkokul öğrencisi 7 yaşındaki Funda, henüz 4 yaşındayken ablasının sesli okuduğu şiirleri ezberledi - Eğitim Haberleri

6 Şubat 2008 Çarşamba

İlkokul öğrencisi 7 yaşındaki Funda, henüz 4 yaşındayken ablasının sesli okuduğu şiirleri ezberledi

4 yaşından beri İstiklal Marşı başta olmak üzere birçok şiiri ezbere okuyor.

Muğla'nın Fethiye İlçesi'ndeki Kemer İlköğretim Okulu birinci sınıfında okuyan 7 yaşındaki Funda Tilkici'nin hafızası çok güçlü... O daha 4 yaşındayken, kendisinden 2 yaş büyük ablasının sesli olarak okuduğu şiirleri ezberlemeye başladı.

Önce, ablası okuldan geldikten sonra İstiklal Marşı'nı ezberlemek için yüksek sesle okurken, onu dinleyerek İstiklal Marşı'nı ezberledi. Daha sonra Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi, Onuncu Yıl ve Öğretmenler Marşı ile Arif Nihat Asya'nın Bayrak Şiiri'ni ezbere okumaya başladı.

DUYANLAR İNANAMADI

Funda, okuma yazma bilmediği sırada ezberlediği şiirleri, okula başladığında öğretmenlerine okuduğu zaman herkes şaşırdı. Funda'nın babası Üzeyir Tilkici ise kızıyla gurur duyduğunu belirterek, minik Funda'nın şiir ezberleme hikayesini şöyle anlattı: "9 yaşında bir kızım daha var. 2. sınıfa giderken kızıma 'İstiklal Marşı'nın 10 kıtasını ezberlersen sana bisiklet alacağım' dedim.

Aradan 2 hafta geçti ben kızıma İstiklal Marşı'nı okumasını söyledim. Fakat bana 'Baba benim birazcık yanlışım var' dedi. Küçük kızım bana 'Ben ezberledim, okuyabilir miyim?' dedi ve okudu." Üzeyir Tilkici, kendisinin annesiz ve babasız olarak yetiştirme yurtlarında büyüdüğünü, şu anda ise inşaatlarda boya, badana işiyle uğraştığını dile getirerek, çocuklarının iyi bir eğitim alması için çalıştığını bildirdi.

Hiç yorum yok: