Akademisyenlere Mahalle Baskısı - Eğitim Haberleri

6 Şubat 2008 Çarşamba

Akademisyenlere Mahalle Baskısı

Başörtüsüne Özgürlük Bildirisi’ne imza atan bazı akademisyenler üniversite çevrelerinden gelen ‘ağır baskılar’ nedeniyle imzalarını geri çekti. Baskıyı doğrulayanlar var.

Prof. Dağı ve Doç. Çalış kampus baskısını doğruladı

Üniversitelerde özgürlük bildirisine imza atan yazar Aziz Nesin'in oğlu Prof. Dr. Ali Nesin'in yanı sıra çok sayıda öğretim üyesine imzasını geri çekmesi için mahalle baskısı yapıldığı ortaya çıktı. Bildiriyi hazırlayanlardan Prof. Dr. İhsan Dağı ve Doç. Dr Şaban Çalış akademik çevrelerden imza atan bazı isimlere gelen baskıyı doğruladı.

DÜŞÜNCEYE DE ÖZGÜRLÜK

AMAÇLARININ yasakçı hocaların yanında yasağa karşı çıkan hocaların olduğunu göstermek olduğunu kaydeden Dağı, bildirinin sadece başörtüsünün üniversitelerde serbest olmasından ibaret olmadığını, düşüncelerin ve yaşam biçimlerinin de serbest olması gerektiğini altına çizen bir metin olduğunu kaydetti. İmza atanların arasında sağ, sol, liberal, demokrat çok farklı kesimlerden akademisyenler bulunduğunu dile getiren Dağı, 'Bu kesimlerin üzerinde uzlaştığı nokta özgür üniversite. Ama, arkadaşlarımız çok yoğun baskı altında. Bu baskılara rağmen imza sayısı giderek artıyor. Hepsi birer kahraman' diye konuştu.

İMZA SAYISI 2 BİN 150 OLDU

SELÇUK Üniversitesi öğretim üyesi olan Şaban Çalış da imzasını çekmek isteyen öğretim üyeleri olduğunu bildirdi. Kendilerinin, öğretim üyelerinin sıkıntıya düşmemesi için isteyenlerin imzasını kaldırdıklarını anlatan Çalış, şunları söyledi: 'Bana baskı yapılıyor, imzamı çekmek istiyorum diyen öğretim üyeleri var. Bunlara nereden baskı yapıldığını bilmiyoruz. Bu üniversite baskısı olabilir, mahalle baskısı olabilir. Bir şekilde baskı yapılıyor demek ki. Öğretim üyelerinin haklarına zarar gelmemesi için sayı vermek istemiyorum. Bunun yanı sıra, bildiriye imza sayısı her geçen gün yükseliyor. Müthiş bir ilgi ve destek var. Yoğunluktan anlıyoruz ki, bildiri gereken yerlere ulaştı.' Bu arada bildiriye atılan imza sayısı 2150'ye ulaştı.


Büyük Abi'den Ali Nesin'e destek

Ateş Nesin, başörtüsü bildirisini imzaladığı için ağır eleştirilere uğrayan Ali Nesin'e destek verdi

Yazar Aziz Nesin'in büyük oğlu Ateş Nesin, Özgürlük Bildirisi'ne destek verdiği için kardeşi Ahmet Nesin ve sol çevrelerin eleştiri yağmuruna tuttuğu kardeşi Ali Nesin'e sahip çıktı. Ateş Nesin, 'Ali, bildiriye imza atarak türban yasağına karşı olduğunu söyledi. Ali'nin görüşlerine karşın 'Babasının kemiklerini sızlattılar' dediler. Olayı bu noktaya çekmek yanlış. İnsan düşüncelerin söylemeyecek mi, bu da demokrasinin bir parçası değil midir? İnsanlar inandıklarını yanlış da olsa söylemeli' dedi.

HAZIMSIZ TOPLUMUZ

Başörtüsü konusunun toplumda tartışılmasının yanlış olduğuna, bu nedenle toplumun ikiye bölünmesinin büyük bir tehlike yaratabileceğine inanan Nesin, şöyle konuştu: 'Bazı insanlar bu nedenle Nesin Vakfı'na bağışlarını kesmişler. Orada Ali Nesin'e bağış yapılmıyor ki. Hazırlıksız ve hazımsız bir toplumuz. Amaç, bağcıyı dövmek mi, üzüm yemek mi, Vakfın ne suçu var?'
Yorum Ekle Yorum Ekle Arkadaşına Gönder Arkadaşına Gönder Yukarı Çık

Hiç yorum yok: