Müdürlüğünden alınan din dersi öğretmenini, Milli Eğitim Bakanlığı kazandığı davanın zaman aşımına uğradığını gerekçe gösterip, yeniden müdür yaptı - Eğitim Haberleri

12 Ocak 2008 Cumartesi

Müdürlüğünden alınan din dersi öğretmenini, Milli Eğitim Bakanlığı kazandığı davanın zaman aşımına uğradığını gerekçe gösterip, yeniden müdür yaptı

İzmir Milli Eğitim Müdürlüğü, soruşturma nedeniyle okul müdürlüğünden alınan din dersi öğretmeni Kemal Kahveci'yi, Milli Eğitim Bakanlığı'nın kazandığı davanın zaman aşımına uğradığını gerekçe gösterip, yeniden müdür yaptı.


Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Kemal Kahveci, 2003 yılında İnönü Lisesi'nde müdür yardımcısı olarak görev yaparken hakkında soruşturma açıldı. Okul satın alma komisyonunda görevli Kahveci usulsüz, ihalesiz ödeme yaptığı, devleti zarara uğrattığı iddiasıyla açılan soruşturma sonucunda 2003 Haziran'ında Cengiz Topel Çok Programlı Lise'ye öğretmen olarak verildi. Yargıya başvuran Kahveci 2004 Mayıs'ta yürütmeyi durdurma kararıyla okuluna döndü. Kahveci, bu kez okul müdürlüğü istedi, 18 Şubat 2005'te Saadettin Tezcan İlköğretim Okulu'na müdür olarak atandı. Bu arada Milli Eğitim Bakanlığı, Kahveci'nin yürütmeyi durdurma kararına itiraz edip temyize başvurdu. Bakanlık, Ağustos 2007'de davayı kazandı.

Bunun üzerine İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Kahveci hakkında nasıl işlem yapacağını bakanlığa sordu. Bakanlık da Kahveci'nin “Yöneticiliğinin alınması gerekir” diyerek görüş bildirdi. Mahkeme kararı ve bakanlık görüşü ile müdürlük yapamayacağı bildirilen Kahveci, müdürlükten alınıp Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni olarak Hacı Şakir Eczacıbaşı İlköğretim Okulu'na atandı. Ama çok geçmeden İl Milli Eğitim Müdürlüğü, davanın soruşturma açıldıktan 3 yılı aşkın süre sonra sonuçlandığını fark etti. Soruşturma için 'zaman aşımı'nın gerçekleştiği belirlenerek, Kahveci valilik oluruyla vekaleten Saadettin Tezcan İlköğretim Okulu'na tekrar müdür yapıldı.

Ancak bu atama hem kurumda, hem de camiada duyulup yadırgandı. Bazı eğitimciler bu atamanın 'bizdensin' atamalarından olduğunu savundu. Adını gizli tutan bir eğitimci, “Zaman aşımı bilinmeyen bir şey değil. Soruşturma ile görevden alınmalarda üzerinden üç yıl geçtikten sonra hiçbir şey olmamış gibi oluyor. Ama yönetici atamaları yapılırken adaylar pekçok yönden değerlendiriliyor. Etik kurallar açısından da değerlendirme yapılıp adaylara ona göre şans veriliyor. Bu okula başka aday mı yok ki kazanılmış hak gibi atama yapılıyor, üstelik geçirdiği soruşturmaya bağlı olarak bakanlığın kazandığı bir dava ve görüş ortadayken, diğer adaylara da haksızlık yapılıyor” diye konuştu.

İl Milli Eğitim Koordinatör Müdür Yardımcısı İsmail Çetin ise konuyla ilgili şunları söyledi:
“2003'teki bir soruşturma. Kişi, İnönü Lisesi'ndeyken açılan soruşturma ile ilgili davayı 21 Ağustos 2007'de kaybetti, burada tarih önemli. Yönetici atama bölümü tereddüte düşüp bakanlıktan da görüş istedi, Bakanlık 'İdareciliği almanız gerekir' dedi. Böyle olunca Hacı Şakir İlköğretim okulu'na verildi. Soruşturmanın üzerinden 3 yıl geçtiği için dava sonucu zaman aşımına uğradı. Yani yeniden müdürlüğü hak etti. Okuldaki işlerin aksamaması için müdür olarak verildi. Zaman aşımı uygulaması nedeniyle yapılacak yeni yönetici atamalarında da ceza almış olanların atamasını engelleme şansımız olmayacak.”

Hiç yorum yok: