Konya'da lise öğrencisi güreşçi, il birinciliği müsabakalarında kazandığı üçüncülük madalyasını, sakatladığı rakibine hediye etti - Eğitim Haberleri

25 Ocak 2008 Cuma

Konya'da lise öğrencisi güreşçi, il birinciliği müsabakalarında kazandığı üçüncülük madalyasını, sakatladığı rakibine hediye etti

Konya'da geçen hafta çarşamba günü Atatürk Stadyumu kompleksi içinde bulunan güreş salonunda düzenlenen Okullararası Güreş İl Birinciliği sırasında, Beyşehir Anadolu Ticaret Meslek Lisesi 9. sınıf öğrencisi 15 yaşındaki güreşçi Ramazan Er, Konya Özel Enderun Okulları 9/A sınıfında öğrenim gören Murat Miregil ile karşı karşıya geldi.
Müsabakanın ikinci yarısında Murat Miregil, rakibinin oyun gereği yaptığı ''tek kol oyunu'' sonucu kafasının üzerine düştü. Baygınlık geçiren güreşçiye salonda bulunan sağlık ekipleri müdahale etti. Murat Miregil, müsabakaya devam edemeyince, Beyşehirli lise öğrencisi güreşçi Ramazan Er, hakem kararıyla galip sayıldı ve sonraki rakiplerini de yenerek kilosunda üçüncülük madalyasını elde etti.
Ancak, eleme müsabakasında rakibinin sakatlanıp saf dışı kalmasına üzülen lise öğrencisi Ramazan Er, ödül töreninde madalyasını aldıktan sonra antrenörüne, kazandığı madalyayı kenarda karşılaşmaları izleyen, oyun dışı bıraktığı rakibine armağan etmek istediğini söyledi.

Antrenörü de sporcusunun bu davranışını olumlu karşıladı. Ramazan Er, madalyası ve kendisine verilen başarı belgesini Murat Miregil'e verdi. Er'in bu davranışı, salonda yoğun alkış aldı.

Kendisinin daha deneyimli bir güneşçi olduğunu anlatan Ramazan Er, ''O anda kendimi rakibimin yerine koydum ve turnuva sonunda kazandığım madalyayı kendisine verdim. Müsabaka sırasında rakibim kafasının üzerine düşüp hareketsiz şekilde kalınca çok korktum ve üzüldüm. Bu nedenle madalyayı ona vermeyi borç olarak bildim'' diye konuştu.

Konya Özel Enderun Okulları 9/A sınıfında öğrenim gören Murat Miregil ise ''2 kişiyi yendikten sonra karşıma Ramazan Er çıktı. Ben 2 aylık sporcuyum, onun 5 yıllık sporcu olduğunu biliyordum, önce karşısına çıkmak istemedim, daha sonra bu kararım değişti. Oyun başladı, bir kol hareketiyle beni fırlattı, 1,5 saat kadar şuurumu kaybettim. Ardından madalyayı bana vermek isteğini söyledi. Önce kabul etmedim ve bu davranışına çok şaşırdım. Israr edince kabul ettim'' dedi.

Miregil, bu olayın içindeki güreş sevgisini azaltmayıp aksine artırdığını belirterek, ''Gelecek sene müsabakalara tekrar girip bu kez madalyayı kendi hakkımda kazanacağım'' diye konuştu.

Konya Güreş İl Temsilciliği yetkilileri, Ramazan Er'in davranışının örnek bir hareket olduğunu belirterek, her 2 sporcuya da önümüzdeki günlerde centilmenlik ödülü vereceklerini söylediler.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

ben beyşehirli bir öğrenciyim sayın ramazan er benim sınıf arkadaşımdır o çok yetenekli bir sporcudur O'nun bu davranışını kutladık geçenlerdede türkiye şampiyonası maaçı vardı başarılar dilledik ve ÇORUM'a gönderdik..

Adsız dedi ki...

ben beyşehirli bir öğrenciyim sayın ramazan er benim sınıf arkadaşımdır o çok yetenekli bir sporcudur O'nun bu davranışını kutladık geçenlerdede TÜRKİYE şampiyonası maaçı vardı başarılar dilledik ve ÇORUM'a gönderdik..