Okullardaki Şiddet Veli Eğitimi İle Aşılacak - Eğitim Haberleri

28 Ocak 2011 Cuma

Okullardaki Şiddet Veli Eğitimi İle Aşılacak

Okullardaki Şiddet Veli Eğitimi İle Aşılacak

Zararlı alışkanlıklar, aile içi şiddet ve aile tutumları, çocukların internet kullanımı ve TV programları gibi konularda 96 bin 286 veliye eğitim verildi.

Bursa İl Milli Eğitim Şube Müdürü Şükrü Bildik, zararlı alışkanlıklar ve sağlıklı yaşam, aile içi şiddet ve aile tutumları, çocukların internet kullanımı ve TV programları gibi konularda 6 bin 294 toplantıda 96 bin 286 veliye eğitim verildiğini ifade etti.

2010-2011 Eğitim Öğretim Yılı Eğitim Ortamlarında Şiddetin Önlenmesi ve Azaltılması İl Eylem Planı birinci dönem çalışma toplantısı yapıldı.

Turizm ve Otelcilik Meslek Lisesi'nde gerçekleştirilen toplantıya İl Milli Eğitim Müdür Vekili Şevket Barca, Eğitim Müfettişleri Başkanı Gazi Hasgül, İl Milli Eğitim Şube Müdürü Şükrü Bildik, eğitim sendikalarının temsilcileri, Uludağ Üniversitesi, Emniyet Müdürlüğü ve İl Jandarma Komutanlığı yetkilileri ve komisyonda görevli okul müdürleri, rehber öğretmenler katıldı.

İl Milli Eğitim Şube Müdürü Şükrü Bildik, İl Emniyet Çocuk Şube Müdürü Mustafa Avcı ve İl Jandarma Asayiş Şube Müdürü Binbaşı Mesut İnan tarafından yapılan sunumda, okullardaki şiddetin önlenmesi amacıyla yapılan çalışmalar anlatıldı. İl Milli Eğitim Şube Müdürü Şükrü Bildik, okullarda 19 bin 172 öğrencinin lisanslı olmak üzere toplam 89 bin 214 öğrencinin sportif faaliyetlere katıldığını söyledi. İlde güvenlik kamerası bulunan 380 okuldaki güvenlik kamerası sayısının 4 bin 296 olduğunu, bin 701 kantin denetlemesi yapıldığını, toplam 98 resmi okulda güvenlik görevlisi bulunduğunu ve riskli okulların Emniyet Müdürlüğüne bildirildiğini kaydetti.

Bildik, zararlı alışkanlıklar ve sağlıklı yaşam, aile içi şiddet ve aile tutumları, çocukların internet kullanımı ve TV programları gibi konularda 6 bin 294 toplantıda 96 bin 286 veliye eğitim verildiğini ifade etti. Toplantıda söz alan sendika temsilcileri, şiddet olaylarının yalnızca tek taraflı olmadığını, öğretmenlere yönelik şiddetin giderek arttığını, bu olaylarda bakış açısının öğretmenleri olumlu-olumsuz etkilediğini söylediler. Komisyon üyesi rehber öğretmenler ve uzmanlar, okullarda rehber öğretmen açığına değindiler. Ailelerin çocuklarıyla daha çok vakit geçirmeleri ve ev ve anaokullarında şiddetin önlenmesinin ve öğretmenin saygınlığının arttırılmasının sonraki zamanlarda şiddetin azaltılmasına katkı sağlayacağını belirttiler.

Hiç yorum yok: