Tek İstekleri Okula Asansör... - Eğitim Haberleri

26 Şubat 2010 Cuma

Tek İstekleri Okula Asansör...

Okullarda engelli öğrenci ve personelin düşünülmemesi trajik hadiseler yaşanmasına yol açıyor. İşte fedakar bir annenin yaşadıkları...
Bolu'nun Sümer Mahallesi'nde yaşayan bedensel engelli 14 yaşındaki İsmail Çayırlı, çocukken geçirdiği menenjit nedeniyle ellerini ve ayaklarını kullanamıyor. Bu yüzden onu her gün annesi tekerlekli sandalyeyle okula götürüyor. Okulun giriş kapısında çevredekilerin yardımıyla 30 kiloluk çocuğunu sırtlayan 60 kiloluk anne, asansör olmayan okulun merdivenlerini tırmanıyor. Annesine üzülüyor Sınıfında tekrar tekerlekli sandalyeye oturan İsmail Çayırlı kendisi için not tutan arkadaşlarının desteğinden memnun ancak annesi için üzülüyor: “Annem beni merdivenlerden çıkarırken çok yoruluyor. Okulda engelli asansörü olsaydı annem bu kadar yorulmazdı. Tek isteğim okuluma engelli asansörü yapılması ve akülü sandalye alınması.”
Sıkı bir Galatasaray taraftarı olan İsmail sağlığına kavuşup doktor olmayı hayal ederken öğretmeni Nazmiye Ata da “İsmail takdirlik bir öğrenci. Ellerini kullanamıyor ama çok başarılı. Sınıfta arkadaşlarına dersleri konusunda yardım ederken evde de kardeşlerinin matematik ödevlerini yapıyor” İsmail'in üç aylıkken menenjit hastalığı geçirdiğini kaydeden anne Emine Çayırlı oğlunu taşımaktan şikâyetçi değil, ancak onun da dileği, okula asansör yapılması: “İsmail çok ağır ama taşımak zorundayım. O benim oğlum. Ben de İsmail için asansör yapılmasını istiyorum.”

Hiç yorum yok: