Sözleşmeliler Kadroya Alınsın... - Eğitim Haberleri

26 Şubat 2010 Cuma

Sözleşmeliler Kadroya Alınsın...

MEB'na bağlı eğitim kurumlarında sözleşmeli statüde görev yapan öğretmenlerin kadroya alınmaları kanun teklifinde bulunuldu.

CHP Yalova Milletvekili Muharrem İnce, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı eğitim kurumlarında sözleşmeli statüde görev yapan öğretmenlerin MEB öğretmen kadrolarına, hizmet sürelerine, bölgelerine ve hizmet puanlarına bakılmaksızın naklen atanmalarını öngören kanun teklifini Meclis Başkanlığı'na sundu.
Devlet Memurları Kanunu ile Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunda değişiklik öngören kanun teklifinin gerekçesinde özellikle AKP döneminde sözleşmeli öğretmenlik, ücretli öğretmenlik gibi istihdam usullerinin yaygınlaştırıldığı belirtildi. Bu durumun ihtisas mesleği olarak tanımlanan öğretmenliğe zarar verdiği, eğitimin niteliğini düşürdüğü ifade edilen gerekçede “Sözleşmeli öğretmenler ile kadrolu öğretmenler arasında hiçbir ayrım yok denmesine rağmen sözleşmeli öğretmenler bir çok bakımdan kadrolu öğretmenlerin sahip oldukları haklardan mahrum bırakılmıştır. Bu kanun teklifi bu haksızlıkları ortadan kaldırmak amacıyla verilmiştir. Sözleşmeli öğretmen olarak çalışanlar, KPSS'ye tekrar girmek için ders çalışmakta, işlerine yoğunlaşamamaktadır. Yargı kararları ile sabittir ki, öğretmenlik asli ve sürekli bir ihtisas mesleğidir“ denildi.
Teklifte ise sözleşmeli öğretmenlik uygulamasına son verilmesi ve MEB'e bağlı eğitim kurumlarında sözleşmeli statüde çalışan öğretmenlerin MEB öğretmen kadrolarına hizmet sürelerine, hizmet bölgelerine ve hizmet puanlarına bakılmaksızın naklen atanmaları öngörüldü.

Hiç yorum yok: