6 İlde Özel Üniversite Yurdu Yok... - Eğitim Haberleri

14 Ocak 2010 Perşembe

6 İlde Özel Üniversite Yurdu Yok...

Türkiye'de 151 bin 811 yatak kapasitesine sahip bin 379 özel yükseköğretim kurumu yurdunda, 81 bin 760 öğrenci barınıyor.

6 ilde ise özel üniversite yurdu bulunmuyor. Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, MHP Kütahya Milletvekili Alim Işık'ın, yükseköğretim yurtlarına ilişkin soru önergesini cevapladı. Çubukçu'nun verdiği bilgiye göre, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı, Bingöl, Hakkari, Mardin, Tunceli, Şırnak ve Iğdır'ın dışındaki tüm illerde bin 379 özel yükseköğretim kurumu öğrenci yurdu bulunuyor. İstanbul, 132 özel yurt ile birinci sırada yer alırken, bunu 117 yurt ile Ankara, 85 ile Konya, 75 ile İzmir, 63 ile Sakarya, 58 ile Çanakkale ve 53 yurtla Kocaeli izliyor. Türkiye genelinde bulunan özel yükseköğretim kurumlarında 81 bin 760 öğrenci barınırken, 70 bin 51 yatak kapasitesi ise boş duruyor.

Hiç yorum yok: