TOBB Fen Lisesi Açacak... - Eğitim Haberleri

20 Şubat 2009 Cuma

TOBB Fen Lisesi Açacak...

TOBB Üniversitesi, fen lisesi statüsünde özel ilk ve ortaöğretim kurumu açacak.

TOBB Üniversitesi, kuracağı eğitim bilimleri enstitüsü bünyesinde, fen lisesi statüsünde özel ilk ve ortaöğretim kurumu açabilecek, bu okullardaki öğrencilerin yüzde 70'i burslu olacak. Öğrencilerin bursları, üniversite personelinin gelir vergisinden karşılanacak. TBMM Genel Kurulunda, Yükseköğretim Kurumları Teşkilat Kanununda değişiklik yapan kanun tasarısı kabul edilerek, yasalaştı. Yasaya göre, İstanbul'da "Yeni Yüzyıl" ve Gaziantep'te "Zirve" adıyla, iki vakıf üniversitesi kurulacak. Böylece vakıf üniversitesi sayısı 38'e ulaştı. TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi, Ankara'da ve kalkınmada öncelikli illerde, eğitim bilimleri enstitüleri kurabilecek. Bu enstitülerin yerleşkelerinde, laboratuvar ilk ve ortaöğretim kurumları açılacak. Açılacak okullar, fen lisesi statüsünde eğitim verecek. Ayrıca bu okullarda üniversitenin öğretim elemanları da ders verebilecek. Laboratuvar okullarının 10. sınıfından 11. sınıfına geçişte, üniversitenin belirleyeceği, Milli Eğitim Bakanlığınca kabul edilerek onaylanacak uluslararası sınavlarda başarılı olma şartı aranacak. Bu liselerden mezun olabilmek için uluslararası bakalorya diploması alınması da zorunlu tutulacak. Okullara alınacak öğrencilerin en az yüzde 70'i burslu olacak. Bu öğrencilerin bursları ile sağlık merkezi, lojman, misafirhane gibi her türlü tesisin kurulması ve işletilmesiyle ilgili ücretler de dahil, TOBB Üniversitesi personelinin ücretlerinden kesilecek gelir vergisi tutarından karşılanacak. Personelden 25 yıl süreyle kesilecek gelir vergisi, özel bir hesapta toplanacak. TBMM Başkanvekili Nevzat Pakdil, çalışma süresinin tamamlanması üzerine birleşimi 24 Şubat Salı günü saat 15.00'de toplanmak üzere kapattı.

Hiç yorum yok: