'SARI GELİN' KIZIMIN PSİKOLOJİSİNİ BOZDU - Eğitim Haberleri

20 Şubat 2009 Cuma

'SARI GELİN' KIZIMIN PSİKOLOJİSİNİ BOZDU

Doktor Serdar Kaya, Okulda Gösterilen Sarı Gelin Belgeselinin, Çocuğunun Psikolojisini Bozduğu Gerekçesiyle, Üsküdar Cumhuriyet Savcılığı'na Suç Duyurusunda Bulundu.

Doktor Serdar Kaya, okulda gösterilen Sarı Gelin belgeselinin, çocuğunun psikolojisini bozduğu gerekçesiyle, Üsküdar Cumhuriyet Savcılığı’na suç duyurusunda bulundu.
Dr. Kaya, 11 yaşındaki kızına diğer öğrencilerle birlikte, Sarı Gelin belgeselinin toplu olarak izletildiğini söyledi. Kızının belgeselden çok etkilendiğini belirten Kaya, "Ermeniler bizi kesti mi?" diye sorular yönelttiğini söyledi. Kaya, dilekçesinde, Milli Eğitim Bakanlığı, İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü ile Ata İlköğretim Okulu yetkilileri hakkında, halkın sosyal sınıf, ırk, din, mezhep veya bölge bakımından farklı özelliklere sahip bir kesimini, diğer bir kesimi aleyhine kin ve düşmanlığa alenen tahrik etmekten dava açılması istedi. Tarih Vakfı, belgeselin bilimsel olmadığını ve filmdeki iddiaları "Saf gerçek" olarak kabul edecek öğrencilerde, geri dönülmez yaralar açılacağını söyledi. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Genelkurmay Başkanlığı’nca hazırlanan "Sarı Gelin- Ermeni Sorununun İç Yüzü" isimli belgeselin dağıtımının, "Amacı aşan uygulamalar" ortaya çıktığı için durdurulduğunu açıkladı.

Hiç yorum yok: