'Proje Yapmayı Bilmiyoruz' - Eğitim Haberleri

9 Haziran 2008 Pazartesi

'Proje Yapmayı Bilmiyoruz'

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, 6.ÇP çerçevesinde Türkiye’nin 245 milyon Euro ödeme yaptığını, geri dönüşümün yüzde 15’te kaldığını söyledi.

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, 6.ÇP çerçevesinde Türkiye'nin 245 milyon Euro ödeme yaptığını, buna karşın geri dönüşümün yüzde 15'te kaldığını söyledi. Çelik, “Kabul edilmeyen projelerimizin çoğu esastan değil usul nedeniyle elenmişler. Bu, proje yapmayı bilmediğimizi ortaya koyuyor. Ama 7.ÇP itibariyle bunun değişeceğini sanıyorum. TÜBİTAK olsun, MEB olsun, bu konuda önemli çalışmalar yapıyoruz” dedi.
Milli Eğitim Bakanlığı'nın desteklediği Türkiye Vodafone Vakfı ve Türk Eğitim Vakfı'nın birlikte yürüttüğü “Öğretmene Proje Yaptırma Eğitimi Projesi (ÖPYEP) kapsamında gerçekleştirilen Anadolu Öğretmen Liseleri Proje Yarışması ödül töreni yapıldı. Ödül töreni öncesinde konuşan Bakan Çelik, eğitim konusunda sivil toplum örgütleri, özel sektör gibi kurum ve kuruluşlarla birlikte çalışılması gerektiğini belirterek, “Milli Eğitim Bakanlığı hiçbir dönem şimdiki kadar sivil toplum örgütleri, özel sektör, tüzel kişiler ve kurumlarla bu kadar işbirliği yapmadı. MEB, 200'ün üzerinde protokol imzaladı” dedi. 20 milyon öğrencinin bulunduğunu ve eğitimin dolaylı ve dolaysız 70 milyon insanı ilgilendirdiğini söyleyen Çelik, “Bizim olsun küçük olsun anlayışı ile olmaz. Büyük olsun, hepimizin olsun, teknolojik alt yapısı en iyi olsun” dedi. Eğitime ideolojik olarak yaklaşmadıklarını da ifade eden Çelik, MEB'in eğitime sadece pedagojik olarak yaklaştığını kaydetti.

-AÖL SAYISI 200'E ÇIKARTILACAK-

İyi bir eğitimin ilk olarak iyi öğretmen yetiştirilmesi ile mümkün olacağını belirten Çelik, bu nedenle Anadolu öğretmen liselerine önem verdiklerini söyledi. Çelik, Anadolu öğretmen liselerinin 137 olan sayısını 200'e çıkarmayı hedeflediklerini anlattı.

-“PROJE YAPMAYI BİLMİYORUZ”-

Bakan Çelik, Türkiye'de proje yapımının bilinmediğine işaret ederek ÖPYEP'in önemine dikkat çekti. 6. Çerçeve Programı (6.ÇP) çerçevesinde Türkiye'nin 245 milyon Euro ödeme yaptığını belirten Çelik, “Geri dönüşler ise sadece yüzde 15 oldu. Kabul edilmeyen projelerimizin çoğu ise esastan değil usul nedeniyle elenmişler. Bu, proje yapmayı bilmediğimizi ortaya koyuyor. Ama 7.ÇP itibariyle bunun değişeceğini sanıyorum. TÜBİTAK olsun MEB olsun bu konuda önemli çalışmalar yapıyoruz” dedi.
Bakan Çelik'in konuşmasının ardından yarışmada dereceye giren proje sahiplerine ödüllerini verdi. Anadolu Öğretmen Liseleri Proje Yarışması çerçevesinde 'engelsiz bir dünya', 'küresel ısınma', 'atık yağlar', 'bor madenleri' gibi farklı konularda 360 proje değerlendirildi. Birinciliği İzmir AÖL alırken, ikinciliği Manisa AÖL, üçüncülüğü ise Sarıyer Mustafa Kemal AÖL kazandı. Birinci olan okula 4 bin YTL verilirken, öğrencilere toplam 2 bin YTL, danışman öğretmenlere ise bin YTL verildi. İkinci projeyi hazırlayan öğrencilere toplam bin 500 YTL verilirken, üçüncü projeyi hazırlayan öğrencilere toplam bin YTL ödül verildi. Ayrıca öğrencilerin her birine saat, danışman öğretmenlere ise cep telefonu hediye edildi.

-ÖPYEP İLE PROJE TABANLI EĞİTİM-

Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, Türkiye Vodafone Vakfı ve Türk Eğitim Vakfı işbirliği içinde hayata geçirilen ÖPYEP Projesi'nin ilk aşamasında Türkiye genelinde eğitim veren 159 öğretmen, öğrencilerin eleştirel düşünme ve sorgulama yeteneklerini güçlendirecek “Proje Tabanlı Eğitim Sistemi” konusunda eğitim aldı. Öğrencilerin, bireysel öğrenme süreçlerini planladıkları, sorumluluk aldıkları ve işbirliği yapmayı öğrendikleri projenin içeriği, Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim görevlileri tarafından geliştirildi. İzleme ve değerlendirme çalışmaları Cambridge Üniversitesi öğretim görevlileri tarafından yürütüldü. Proje faaliyetlerinin etkin bir biçimde gerçekleştirilebilmesi için 158 teknoloji sınıfı oluşturularak dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı, yazıcı ve akıllı tahtadan oluşan setler okullara bağışlandı.

Hiç yorum yok: