Şırnak'ta bir mezrada ilköğretim okulu'na atanan Canan Polat, merakını gidermek için gittiği köyde öğrencileri görünce okulda kalmaya karar verdi. - Eğitim Haberleri

28 Nisan 2008 Pazartesi

Şırnak'ta bir mezrada ilköğretim okulu'na atanan Canan Polat, merakını gidermek için gittiği köyde öğrencileri görünce okulda kalmaya karar verdi.

Şırnak'ın Güçlükonak ilçesine bağlı Koçtepe köyü Koçyurdu Mezrası İlköğretim Okulu'na atanan Canan Polat, merakını gidermek için gittiği köyde öğrencilerin masum bakışlarına tutularak okulda kalmaya karar verdi.
Okulun ilk bayan öğretmeni olan Polat, "Göreve başlamasaydım ömür boyu vicdan azabı çekerdim." dedi. Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü'nü bitiren Polat, sözleşmeli öğretmen olarak 3 ay önce Koçyurdu Mezrası İlköğretim Okulu'na atandığını duyunca önce çok ağlamış. Daha sonra okulu görmek için ailesiyle birlikte ilçeye giden genç öğretmen, anne-babasının 'Seni burada bırakmayız' sözü üzerine okulu görmeden yaşadığı Niğde'ye geri dönmüş. Evine döndüğünde birkaç gün gözlerine uyku girmediğini ve içinden sürekli, "Ben gitmezsem, başkaları gitmezse oradaki çocuklar nasıl eğitim görecek?" gibi düşünceler geçtiğini anlatan Polat, bir hafta geçmeden okulu görmeye gitmiş. Okuldaki öğrenciler onu görür görmez eline sarılmış. Bu sıcak karşılamadan çok etkilenen Canan öğretmen, orada kalmaya karar vermiş. "Çocukların masum bakışları, içimdeki tüm tereddütleri giderdi." diyen Polat, öğretmenleri Doğu'da görev yapmaya çağırdı.

Hiç yorum yok: