Resimlerin Geliri Cocukların... - Eğitim Haberleri

28 Nisan 2008 Pazartesi

Resimlerin Geliri Cocukların...

Meltem Karabeyoğlu Güzey, 1996 - 2003 arasında ticari ilişkiler nedeniyle Bağdat’ta yaşadı. Satın Aldığı ünlü ressamların tablolarını çocuklar yararına satıyor.

Zonakara Lojistik Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Karabeyoğlu Güzey, 1996 - 2003 arasında ticari ilişkiler nedeniyle Irak'ın başkenti Bağdat'ta yaşadı.

Güzey, bu dönemde Saddam Sanat Galerisi'nden Walid Sheed, Madjid Shailar, Serwan Baran, Shavkat Al-Alusi, Ali Haydar Abbas, Loud Schaft, Ragıp Mansuri, Jassim Saced ve Al-Jumaliy'in de aralarında bulunduğu ünlü Iraklı ressamların 36 tablosunu satın aldı. Güzey, 29 tabloyu The Marmara Otel Sanat Galerisi'nde sergiledi. 30 Nisan'a kadar açık kalacak sergi sonrası tablolar açık artırmayla satılacak, geliri, köy çocuklarına resim eğitimi verilecek, Ender Güzey Müzesi Programı'na bağışlanacak.

ÜNLÜ RESSAMLAR

Güzey, ABD'nin Irak'a müdahalesinin ardından Saddam Sanat Galerisi'nin yağmalanıp, bir çok eserin çalındığını belirterek, şunları söyledi:

"Eserleri aldığım yıllarda arkalarına yurt dışına çıkarılması için gerekli izinlerin verildiği mühür ve resmi işlemleri yaptırmıştım. 2003 yılından bu yana, eserlerin sahibi olan ressamların birçoğu Irak'ı terketmek zorunda kaldı. Irak'tan çeşitli yaşam kesitlerinin yansıtıldığı resimleri Bodrum'da müzayede ile satarak köy ilköğretim okullarında eğitim gören çocuklarımızın ressam eşimin Bodrum'daki müzesinde eğitilmeleri amacıyla hazırlanan programa destek olmayı amaçladım."

Hiç yorum yok: