Tarladan Üniversiteye... - Eğitim Haberleri

23 Ağustos 2010 Pazartesi

Tarladan Üniversiteye...

Evde tarla, bahçe işleriyle uğraşan, hayvanlara bakan 1 çocuk annesi Zeynep Cengiz, üniversite sınavında başarılı oldu. Zeynep Anne, öğretmen olacak.

MALATYA'nın Muhacirobası Köyü'nde yaşayan 1 çocuk annesi Zeynep Cengiz'in (23) üniversite hayali gerçek oldu. Cengiz, üniversite sınavında başarılı olarak İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'n kazandı. Cengiz, yaşadıklarını şöyle anlattı: Evlendikten sonra bahçe ve tarla işlerinde çalışıyordum. Boş zamanlarımda Halk Eğitimi Merkezi'ndeki kurslara katıldık. Günlük olarak hayvanlara bakıyordum, tarla ve bahçe işlerinde çalışıyordum. Bir de çocuğum vardı. Ama her akşam saat 23.00 ile 01.00 arası ders çalışıyordum. Sonunda İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği'ni kazandım. 'VAKTİM YOK' DEMESİNLER Cengiz, okumak isteyen kadınlara şu tavsiyelerde bulundu: 'Vakit bulamıyoruz diye yakınmasınlar. Ben istediğim için başardım. 2 odalı evde 8 kişi yaşıyoruz. Özellikle eşim ve kayınpederim çok destek oldu.' Cengiz'in bir diğer destekçisi ise Akçadağ Kaymakamı Erhan Günay. Kadınları Halk Eğitim Merkezi'ne davet eden Günay, 'Zeynep Cengiz ve diğer Zeynep'ler destek olacağız' diyor.
Akşam

Hiç yorum yok: