Yetiştirme Yurdunda Yükselen Başarı Öyküsü... - Eğitim Haberleri

31 Temmuz 2010 Cumartesi

Yetiştirme Yurdunda Yükselen Başarı Öyküsü...

SİİRT Valiliği Yetiştirme Yurdu'nda kalan 19 yaşındaki Nedim Kök, üniversiteye giriş sınav sonuçlarında ilk 800 öğrenci arasına girerek, büyük bir başarıya imza attı.

Nedim Kök, "Devlet bu imkanları sağlamasaydı, bu başarıyı elde edemezdim" dedi. Nedim Kök'ün biri yurtta kalan iki kardeşi de Anadolu Lisesi'nde okuyor. Her yıl üniversiteye giriş sınavlarında Türkiye sıralamasının alt sıralarında yeralan Siirt'te, bu yıl 5 yaşından beri yetiştirme yurduna kalan Nedim Kök YGS'de 497.386 puan alarak 710'uncu, LYS'de ise 503.084 puan alarak 796'ncı oldu. Kendisi gibi yurtta okuyup büyüyen 17 yaşındaki kardeşi Abdurrahman Kök ise Anadolu Lisesi'nde okuyor. Kalp hastası anne Güllü Kök ise Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı tarafından 3 ayda bir verilen 500 TL maaşla geçimini sağlıyor. SYDV'nin düzenli olarak gıda, giysi ve yaşam malzemesi yardımında bulunduğu Kök ailesinin en küçüğü olan 16 yaşındaki Zeynep ise Atatürk Anadolu Lisesi 11'nci sınıfını okuyor. 2 ÇOCUĞU DEVLET BÜYÜTTÜ, OKUTTU Büyük çocuğu 5 yaşındayken eşini kaybedince ortada kalan Güllü Kök, iki oğlunu da yetiştirme yurduna verdi. 5 yaşından beri yetiştirme yurdunda kalan Nedim ve Abdurrahman Kök adlı kardeşler, devletin sağladığı imkanlarla hem büyüdü, hem de eğitimlerini sürdürdü. Eğitimlerini gördükleri süre içerisinde çeşitli eğitim kamplarına da gönderilen Kök kardeşlerden Nedim Kök, üniversite sınavında aldığı puanla Siirt tarihinin en büyük başarısını elde eden 5'nci kişi oldu KENDİSİNİ BÜYÜTEN DEVLETİNE MAÇUP OLMADI Aldığı başarıyı devlet desteğine bağlayan başarılı öğrenci Nedim Kök, imkansızlıklar karşısında devletin desteğini sürekli olarak gördüğünü belirterek, "Geçen sene özel bir dershanenin yaptığı sınavda başarılı oldum ve dershanede ücretsiz okuma hakkı elde ettiğim için çok sevinmiştim. Geçen yıl Fethiye'de kampa gönderdiler. Hem eğlendik hem de ders çalıştım, bu kampın çok yararı oldu. Yurtta ve dershanedeki öğretmenlerin çok büyük desteklerini gördüm. Benimle özel ilgilendiler. Bana destek veren devlet yetkililerini mahçup etmediğim için ve iyi derece elde ettiğim için çok seviniyorum. Şimdi önümde tek bir hedef var. O da iyi bir üniversiteye kayıt yaptırmak" diye konuştu. Eşi vefat ettikten sonra 3 çocuğunu devletin sağladığı imkanlarla büyüttüğünü anlatan anne Güllü Kök, her türlü imkansızlığa rağmen çocuklarını gözyaşları arasında büyüttüğünü anlattı. 3 çocuğunun da başarılı olmasının kendisine acılarını unutturduğunu anlatan anne Kök, "Allaha şükürler olsun oğlum güzel bir başarı elde etmiş, 3 çocuğum da başarılıdır. Onları perişanlıkla, ağlamakla büyüttüm. Sayın valimize, belediye başkanımıza teşekkür ediyorum. 3 ayda bir Siirt Valiliği'ne dilekçe veriyorum, bize yardımcı oluyor. Kömür ve gereken tüm yardımları valimiz bize sağlıyor. Devletimizin imkanıyla çocuklarımı büyüttüm ayrıca devletimiz 3 ayda 500 lira sakat maaşı veriyor. Ayda bir bazen 200, bazen 300 lira veriyor, onunla geçiniyorum" dedi. KIZININ DERSHANEYE GİTMESİNİ İSTİYOR Ayağı ile sırtının da sakat olduğunu anlatan anne Kök, şöyle konuştu: "Ayağım ve sırtım sakattır. Doktorlar bana demiş bu şekilde en fazla 3 yıl dayanabilirsin. Öyle de böyle de çocuklarıma güzel bir şekilde baktım. Oğlumun başarısı bana tüm acılarımı unutturdu. İki oğlum devlet korumasında ve halen yurtta kalıyor. Ama kızım benimle kalıyor. Devletimizden tek istediğim şu anda Anadolu Lisesi 11'nci sınıfında okuyan 16 yaşındaki kızım Zeynep'in dershane parasının valilikçe karşılanması ve daha güzel yerler kazanmasıdır." dha

Hiç yorum yok: