Dekanlığı 6.5 Yıl Sonra Aldığı Kişiye Devretti - Eğitim Haberleri

6 Mayıs 2010 Perşembe

Dekanlığı 6.5 Yıl Sonra Aldığı Kişiye Devretti

Bursa Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Halis Ertürk, görevini 6.5 önce devraldığı Prof. Dr. İsmail Efil'e yeniden devretti.
Geçtiğimiz günlerde Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından dekanlığa atanan Prof. Dr. Efil, İİBF'de düzenlenen devir teslim töreniyle görevine başladı. Törenine Rektör Prof. Dr. Mete Cengiz, eski rektörlerden Prof. Dr. Ayhan Kızıl'ın yanı sıra çok sayıda öğretim üyesi de katıldı.

Rektör Prof. Dr. Mete Cengiz, konuşmasında üniversitenin tercihlerine saygı duyarak, makamların gelip geçici olduğunu unutmadan Atatürk'ün hedef gösterdiği çağdaş medeniyete ulaşmak için biz-onlar ayrımı yapmadan çalışmak gerektiğini belirtti. Cengiz, "Halis Hocamız her zaman yapıcı oldu, fakültesini ileri götürmek için çalıştı. Efil hocamızın da aynı anlayışla hareket edeceğine inanıyor, kendisine başarılar diliyoruz." dedi.

2003 yılında görevi devraldığı dekanlık görevini Prof. Dr. İsmail Efil'e 6.5 yıl aradan sonra yeniden devreden Prof. Dr. Halis Ertürk, bu süre içinde herkese saygılı davrandıklarını ve çıtayı yükseltmeye çalıştıklarını belirtti.

Ertürk, "Hizmet üretirken üretilen hizmetin bazılarının hoşuna gitmeyeceğini bilerek, olması gerektiği şekilde hareket tarzımızı belirledik. Tehdit, baskı ve çifte standart unsurunu hiçbir şekilde kullanmamaya gayret ettik. Bundan sonra da hizmette sınır yol felsefesine uygun olarak esas görevim olan öğretim üyeliğine devam edeceğim." şeklinde konuştu.

Yeni Dekan Prof. Dr. İsmail Efil de dekanlık görevini tekrar yüklenmekten büyük gurur duyduğunu ifade ederek, "Kurumlar kalıcı, kişiler geçicidir. Önemli olan geride hoş izlenim bırakmaktır. Seçim döneminde yapmaya söz verdiğim her şey bugün de geçerlidir." diye konuştu.

Yönetim anlayışının 'biz merkezli' olacağını dile getiren Prof. Dr. Efil, "Hun İmparatoru Atilla'nın dediği gibi, 'Zor zamanlarda biz, rahat zamanlarda ben diyen yöneticilere karşı tedbirli olun' düşüncesini son derece önemsiyorum. Fakültemizin ilerlemesi için Stratejik Yönetim Anlayışı ve Avrupa Kalite Vakfı(EFQM)'nın ortaya koyduğu Mükemmellik Modeli çerçevesinde çalışmalar yapacağız." dedi.

Rektör Prof. Dr. Mete Cengiz, Halis Ertürk'e hizmetlerinden dolayı teşekkür ederek bir plaket verdi. Görevi devreden Prof. Dr. Halis Ertürk daha sonra, dekanlık yaptığı dönemde çeşitli kademelerde görev yapan öğretim üyelerine teşekkür etti. (aa)

Hiç yorum yok: