Üniversiteye Sınavsız Giriş İddiası... - Eğitim Haberleri

15 Mart 2010 Pazartesi

Üniversiteye Sınavsız Giriş İddiası...

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı(YÖK), 'Sınavsız Üniversite' haberleri ile ilgili yaptığı açıklamada, TC uyruklu olup yurt dışında eğitim gören tüm adayların sınavsız üniversitelere kabul edilmesinin söz konusu olmadığını bildirdi. YÖK; sadece üniversitelerin 'belirlenen kontenjanlarına' başvuru yapabileceklerini açıkladı.
Liseyi Kıbrıs dışındaki bir yabancı ülkede okuyan Türk ve KKTC'li öğrencilerin Türkiye'de istediği üniversitenin bölümüne sınavsız girebileceği ifadesine açıklık getiren YÖK, Türkiye'deki eğitim sisteminde işlenen konular ile yurt dışındaki eğitim sisteminde işlenen dersler ve içeriklerinin örtüşmediğine dikkat çekti. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi'nde yapılan değişiklik nedeniyle, ortaöğretimini Türkiye'de tamamlayan öğrencilerin almadıkları bir eğitim sistemine ilişkin sorulardan oluşan sınavlarda düşük başarı elde ettiği belirtildi. Bu nedenle eğitiminin tamamını KKTC hariç yurt dışında tamamlayan TC uyruklu öğrencilere de imkan tanımak nedeniyle 'Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabulü' uygulamasına son verilerek, 'Yurt Dışından Öğrenci Kabulü' uygulamasına başlanması kararının 21.01.2010 tarihinde Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında alındığı ifade edildi. 'Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar' incelendiğinde TC uyruklu olup yurt dışında eğitim gören tüm adayların sınavsız üniversitelere kabul edileceğine dair bir hükmün olmadığı ifade edildi. Bu adayların, yurt dışından yükseköğrenim görmeye gelecek diğer adaylar gibi üniversitelerin 'belirlenen kontenjanlarına' başvuru yapabilecekleri açıklandı. Başvuru şartlarını sağlamayan adaylar ile başvuru şartını sağlasa bile başvuran adaylar içinde kontenjan dahilinde sıralamaya giremeyen adayların başvurduğu ünniversiteye kaydının yapılmasının mümkün olmadığı belirtildi.

Hiç yorum yok: