Elazığ'da Eğitim Başladı... - Eğitim Haberleri

15 Mart 2010 Pazartesi

Elazığ'da Eğitim Başladı...

Elazığ'da depremin ardından ara verilen eğitime Kovancılar ilçesinde yeniden başlandı.

Okçular, Yukarı Kanatlı, Aşağı Mirahmet ve Karasungur köylerindeki öğrenciler, servislerle Bayramyazı Köyü İlköğretim Okulu'na getirildi. Deprem nedeniyle önlük ve ders araçları olmayan öğrencilere öğretmenleri tarafından önlük, kalem ve defter dağıtıldı. Depremde okulları kullanılamaz hale gelen Kayalık ve Yukarı Demirci ile hasar gören Yoncalıbayır ilköğretim okullarındaki öğrencilerin de ilçe merkezindeki Mimar Sinan Yatılı İlköğretim Bölge Okulu'nda (YİBO) eğitim göreceği belirtildi. İlçe milli Eğitim Müdürü Abdülbaki Ertuğrul, depremden önce Bayramyazı İlköğretim Okulunda, Yukarı Kanatlı, Tabanözü, Aşağı Mirahmet, Karasungur ve Durmuşlar köylerinin ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin taşımalı eğitim verildiğini anımsattı. Depremin ardından Kayalık, Yukarı Demirci ve Yukarı Kanatlı ilköğretim okullarının kullanılamaz hale geldiğini, bazı okullarda da hasarlar oluştuğuna işaret eden Ertuğrul, "Depremden etkilenen köylerdeki çocuklarımız, Mimar Sinan YİBO ve Bayramyazı İlköğretim Okulunda öğrenimlerine devam edecek" dedi. Ertuğrul, yapılan planlamaya göre Bayramyazı İlköğretim Okulu'na 215 öğrencinin gelmesi gerekirken okulun ilk günü 82 öğrenci geldiğini, bunun depremin ardından ailelerin taşınmasından kaynaklandığını düşündüklerini kaydetti. Ertuğrul, ayrıca Mimar Sinan YİBO'da da depremden etkilenen köylerdeki 47 çocuğun eğitim göreceğini bildirdi. Sıralarına çiçekler konuldu Bu arada, depremde hayatını kaybeden öğrenciler için okullarındaki sıralarına karanfil konuldu. Okçular köyünden 8. sınıf öğrencisi Gönül Yıldız, Yukarı Demirtaş köyünden kardeş olan 6 ve 7. sınıf öğrencileri Fuat ve Fatih Demirtaş, Yukarı Kanatlı İlköğretim Okulundan 1. sınıf öğrencisi Nazlı Cirit ile 2. sınıf öğrencisi Murat Cirit'in Bayramyazı İlköğretim Okulu ile Mimar Sinan YİBO'daki sıralarına, arkadaşları tarafından karanfiller bırakıldı.

Hiç yorum yok: