Fakülteye Tonguç'un Adı Verildi... - Eğitim Haberleri

1 Şubat 2010 Pazartesi

Fakülteye Tonguç'un Adı Verildi...

İsmail Hakkı Tonguç'un adı Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün onayıyla bundan böyle SDÜ Eğitim Fatültesi'nde yaşayacak.

Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, köy enstitülerinin fikir babası olan öğretmen İsmail Hakkı Tonguç'un adının Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi (SDÜ) Eğitim Fakültesi'ne verilmesini onayladı. Tonguç, İnönü tarafından görevden alındıktan sonra meslek hayatını 'sürgün öğretmen' olarak tamamlamıştı. Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Fakültesi 1992'de kuruldu. Ancak daha sonra Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi kurulunca SDÜ'nün Burdur Eğitim Fakültesi, M. Akif Ersoy Üniversitesi'ne devredildi. Bu nedenle yeni bir eğitim fakültesine ihtiyaç duyuldu. Bunun üzerine köy enstitüleri sevdalısı olarak bilinen SDÜ Rektörü Prof. Dr. Metin Lütfi Baydar, enstitülerin fikir babası olan İsmail Hakkı Tonguç'un adının yeni kurulacak eğitim fakültesine verilmesini önerdi. GÜL ONAYLADI Yapılan araştırmalardan sonra, Milli Eğitim Bakanlığı'nda üst düzey görevlerde bulunan ancak yaşamının sonlarına doğru Türkiye Cumhuriyeti'nin dört bir köşesine 'sürgün öğretmen' olarak gönderilen İsmail Hakkı Tonguç'un adı, SDÜ Eğitim Fakültesi'ne verildi. İsmail Hakkı Tonguç Eğitim Fakültesi'nin kuruluşu, Bakanlar Kurulu kararı ve Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün de onayıyla 29 Ocak 2010 tarihli ve 27477 sayılı Resmi Gazete'de yayımlandı. EĞİTİME ADANMIŞ YAŞAM İsmail Hakkı Tonguç, ömrünü eğitime adamıştı. 11 Mart 1926'da Maarif Vekaleti Levazım ve Alatı Dersiye Müzesi Müdürlüğü'ne atanan Tonguç, ilköğretim müfettişleri ve ilkokul öğretmenleri için Ankara'da açılan "İş İlkesine Dayalı Öğretim Kursu"nda, yabancı öğretim üyeleri ile birlikte çalışarak, daha sonra köy enstitülerinin temel ilkesi durumuna gelecek "iş için iş içinde işle eğitim" anlayışını geliştirdi. Ardından köy enstitülerinin temelini attı. Genç Cumhuriyet döneminde, aydın nesiller yetiştirmek için mücadele etti. İNÖNÜ GÖREVDEN ALDI Tonguç, 1938 yılında Hasan Ali Yücel Milli Eğitim Bakanı olduktan sonra, vekaleten yürüttüğü İlköğretim Genel Müdürlüğü görevine asaleten atandı. Ailesine bile ayırmadığı zamanı, enstitülerdeki araştırmalarına ayırdı. 1946'da görevden alınışına kadar, enstitüler için canla başla çalıştı. 2'nci Cumhurbaşkanı İsmet İnönü kendisini önce takdir etti, sonra görevinden alarak, Talim Terbiye Kurulu üyeliğine getirdi. Tonguç Türkiye'nin değişik yerlerinde sürgün olarak öğretmenlik yaptı. 1954'te kendi isteğiyle emekli oldu. 24 Haziran 1960'ta yaşama gözlerini yumdu. "ÜNİVERSİTE DAHA DA GÜÇLENECEK" Eğitim Fakültesi'nde Arapça, İngilizce, Rusça, Müzik, Resim-İş, Heykel, Okul Öncesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Zihinsel Engelliler Eğitimi, Yetişkin ve Yaşam Boyu Eğitimi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri öğretmenliği bölümleri olacak. Fakülteye ilk 5 yıl içinde 2 bin 750, orta vadede 5 bin, uzun vadede ise 10 bin öğrenci alınması hedefleniyor. AK Parti Isparta Milletvekili Mehmet Sait Dilek de, fakültenin açılmasıyla, yeni öğrenciler ve yeni öğretim elemanı kadroları ile üniversitenin güçleneceğini belirtti.

Hiç yorum yok: