Eğitim Sen'den Muhalefet Partilerine Çağrı... - Eğitim Haberleri

1 Şubat 2010 Pazartesi

Eğitim Sen'den Muhalefet Partilerine Çağrı...

Türk Eğitim Sen'den öğretmen atamaları için muhalefet partilerine çağrı.
Türk Eğitim Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, CHP ve MHP'den, 2010 yılı merkezi yönetim bütçe kanunda yer alan yüzde 50 sınırının iptali için Anayasa Mahkemesine başvurmasını istedi. Koncuk, muhalefet partilerine yazı yazarak, 2010 Bütçe Kanununun “Kadroların kullanımına ilişkin esaslar” başlığı altında “kamu idare, kurum ve kuruluşları, serbest memur kadrolarına 2009 yılında emeklilik, ölüm, istifa veya nakil sonucu ayrılan memur sayısının yüzde 50´sini geçmeyecek şekilde açıktan veya diğer kamu idare, kurum ve kuruluşlarından nakil suretiyle atama yapabilir. Bu sınırlar içinde memur ihtiyacını karşılayamayacak söz konusu idare, kurum ve kuruluşlardan yükseköğretim kurumları için ilave 4.000 adet, diğerleri için ilave 21.000 adet atama izni verilebilir” hükmü ile öğretmen alım sayısının, öğretmen açığının yüzde 50'si ile sınırlandırıldığını belirtti. Koncuk, bu sınırlandırma nedeniyle de, 2010 yılındaki öğretmen alımının istenilen düzeyde gerçekleşemeyeceğini ifade ederek, şöyle devam etti: “Bugün ülkemizde atama bekleyen 310 bin civarında öğretmen adayı bulunmaktadır. Bu sayı Haziran 2010 tarihinde 350 bini geçecektir. Ülkemizde ilk defa Ataması Yapılmayan Öğretmenler (AYÖP) bir platform oluşturarak örgütlenmişlerdir. Böylelikle atanamayan öğretmenlerin durumu artık toplumsal bir sorun haline gelmiştir. Milli Eğitim Bakanı Sayın Nimet Çubukçu, sözleşmeli öğretmen alımını 'öğrenciyi öğretmensiz bırakmamak' şeklinde açıkladığı bir temel nedene dayandırmaktadır. 24 Kasım 2009'da TBMM Genel Kurulundaki konuşmasında ise '76 bin 721 öğretmen açığımız var' diyerek öğretmen açığını düşük göstermekle birlikte, açık bulunduğunu kabul etmektedir.” Koncuk, Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürü Necmettin Yalçın imzası ile 14 Kasım 2008'de 81 il valiliğine ve il Milli Eğitim Müdürlüklerine “Öğretmen Açığı” başlıklı yazı gönderildiğine de değinerek, “Valiliklere ve il milli eğitim müdürlüklerine resmen 'öğretmen açığını gizleyin. Öğretmen ihtiyacını belirten resmi belgeleri ise sitenizden kaldırın' emri verildiği için öğretmen açığı konusunda yapılan tespitler eksik kalmaktadır” dedi. Koncuk, muhalefet partilerinden Bütçe Kanununda yer alan “yüzde 50´sini geçmeyecek şekilde..” ibaresinin yürütmesinin durdurulması ve iptali istemiyle Anayasa Mahkemesi'ne başvuruda bulunmalarını talep ettiklerini bildirdi.

Hiç yorum yok: