ABD'deki Türk Akademisyenlere Davet... - Eğitim Haberleri

3 Şubat 2010 Çarşamba

ABD'deki Türk Akademisyenlere Davet...

İstanbul Aydın Üniversitesi, Amerika’da lisans ve doktora eğitimi alan Türk öğrencilerine kapılarını açtı.

İstanbul Aydın Üniversitesi, Amerika'da lisans ve doktora eğitimi alan Türk öğrencilerine kapılarını açtı. Üniversitenin kurucusu ve Mütevelli Heyeti Başkanı Dr. Mustafa Aydın, “Yurt dışında eğitim alan öğrencilerimizin her birini ben akıncı beyi olarak görüyorum ve onları Türkiye'ye, üniversitemizde görev yapmaya davet ediyorum” dedi. New York ve Washington DC'de kampüs açma çalışmaları ve bazı üniversitelerle işbirliğini geliştirmek amacıyla bir heyetle birlikte ABD'ye geldiğini belirten Dr. Aydın, New York ya da Washington'da açacakları kampüs ile eğitim için buraya gelen öğrencilerinin durumlarını yerinde rapor edip yakından bilgi sahibi olacaklarını aktardı. Harvard, Boston, Columbia gibi dünyanın en önemli üniversiteleri ile işbirligi içinde olduklarını kaydeden Aydın, bu çerçeve de Maryland üniversitesi ile çifte diploma, MIT (Massachusetts Institute of Technology) ile ise kişisel kariyer geliştirme çalışması içinde olduklarına vurgu yaptı. Yalnızca Amerika'daki üniversitelerle değil dünyanın birçok ülkesinde 200'e yakın üniversite ile işbirliği içinde olduklarını anımsatan Başkan Aydın, kendilerinin aynı zamanda YÖK ile koordineli olarak Kuzey Irak, Libya, Kazakistan ve Kırım'da da üniversite kurulma çalışmalarında altyapı destegi verdiklerini dile getirdi. Bu ülkelere Türk yüksek eğitim sistemini taşıdıklarına dikkat çeken Dr. Aydın, Kazakistan'daki üniversite çalışmalarının tamamlandığını ve bu ülkede okulun açıldığını söyledi. Her yıl yurt dışına 500 öğrenciyi eğitim amacıyla gönderdiklerini açıklayan Aydın, yine öğretim görevlilerinin de ülke dışına eğitim amaçlı zaman zaman gittiklerini anlattı. Aydın üniversitesinin Türkiye'de ilk kez uygulamalı eğitim modelini tatbik ettiğini kaydeden Aydın, bunun sonucu olarak da okullarından mezun olan öğrencilerin istihdam oranının yüzde 86 olduğuna dikkat çekti. Yüksek öğretim sisteminin mutlaka değişmesi gerektiğini savunan Aydın Üniversitenin kurucusu ve Mütevelli Heyeti Başkanı Mustafa Aydın “Yüksek öğretim sistemimiz başarıya açık, çalışan kimselerin ödüllendirildiği bir yapılanma içine gitmeli” dedi.

Hiç yorum yok: