Yükseköğretimde Suriye İle İşbirliği... - Eğitim Haberleri

18 Ocak 2010 Pazartesi

Yükseköğretimde Suriye İle İşbirliği...

Suriye ile diplomatik, siyasal ve ekonomik alanlarda gelişen ilişkilere eğitim de eklendi.

Yükseköğretim Kurulu (YÖK), Suriye ile yükseköğretimde öğretim elemanı ve öğrenci değişiminin yanında ortak lisans ve lisansüstü programların açılacağını duyurdu. Yapılan yazılı açıklamaya göre, YÖK Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan başkanlığında aralarında rektörlerin de bulunduğu heyet, Suriye'de yükseköğretim alanında önemli işbirliği adımları attı. Suriye Yükseköğretim Bakanı Ghias Barakat'ın daveti üzerine Lazkiye'de gerçekleşen ziyarette; lisans ve lisansüstü programlarda müşterek çalışmalar yürütülmesi, öğrenci ve öğretim üyesi değişimi, Halep Üniversitesi'ndeki Türk edebiyatı bölümünün diğer üniversitelerde de yaygınlaştırılması kararlaştırıldı. Türk üniversiteleri ile Şam, Halep, Teşrin, El-Bas ve El-Furat üniversiteleri arasında işbirliği yapıldı. Suriye'nin Türkiye'ye devlet bursuyla öğrenci göndermesine karar verildi.

Hiç yorum yok: