Meryemin Ölümü İntihar Mı? - Eğitim Haberleri

19 Ocak 2010 Salı

Meryemin Ölümü İntihar Mı?

Meryem'in korucu babası Muzaffer Sökmen kendisine okuldan bir not verilmediğini öne sürdü.

Ağrı Doğubeyazıt'ta, 12 yaşındaki Meryem S.'nin ölümünün intihar mı yoksa cinayet mi olduğu çok yönlü araştırılıyor. Savcılık, silahın ölümden sonra değiştirildiği iddiası üzerinde dururken, Meryem'in kuşkulu ölümüne yol açan mektubun öğretmeni değil, okul müdürü H.T. tarafından babaya verildiği ileri sürülüyor. Baba ise mektuptan haberdar olmadığını söylüyor. Doğubeyazıt Somkaya Köyü Hüsnü Özyeğin İlköğretim Okulu öğrencisi Meryem, iddiaya göre sınıfındaki bir arkadaşına, “Seni seviyorum” diye bir not yazdı. Ama Meryem, mektubunu arkadaşına veremeden öğretmenine yakalattı. İddiaya göre sınıf öğretmeni konuyu okul idaresine bildirdi. Öğretmenlerin ısrarına rağmen müdür T., Meryem'in babası Muzaffer ve ağabeyi Yılmaz'ı çağırarak mektuptan bahsetti. Ancak, “Kızınızı korkutmayın, o daha çocuk” diye de aileden söz aldı. Ancak ailenin eve dönmesiyle silah sesleri duyuldu. Doğubeyazıt Cumhuriyet Savcısı Adem Aydemir, intihar ettiği iddia edilen Meryem'in ölümüyle ilgili soruşturmayı çok boyutlu sürdürüyor. Kullanılan silahın olaydan sonra değiştirildiği ileri sürülüyor. Meryem'in ailesi basına yansıyan iddiaları reddediyor. Baba Muzaffer “Kim kendi canına kıyar ki ben kıyayım. 'Mektup var' diyorlar benim haberim olmadı. Akrabamın yasına gittim. Gelirken evimin önünün kalabalık olduğunu gördüm. Eve girdiğimde kızımın intihar ettiğini öğrendim. O gün kızım 'Başım ağrıyor' diyerek odasına kapandı. Yalan haberlerle yıpratıldık. Son çocuğumuz olduğu için üzerine titrerdik. Bir fiske dahi vurmadım ona” diyor. Okul müdürü Harun T. de “Meryem'in mektubunu ailesine siz mi yoksa sınıf öğretmeni mi verdi” sorusuna, “Yorum yapamayacağım” diye yanıt verdi. Ağrı İl Milli Eğitim Müdürü Turgut Koçak Doğubeyazıt'a gidip bilgi aldı.

Hiç yorum yok: