Sultanbeyli Milli Eğitim Müdürü Coştu... - Eğitim Haberleri

13 Ocak 2009 Salı

Sultanbeyli Milli Eğitim Müdürü Coştu...

Parasızlıktan şikayet ederek okullardan aylık 100'er TL aidat toplama kararı alan Sultanbeyli Milli Eğitim Müdürü kuruma 4. makam aracını aldı.


Sultanbeyli İlçe Milli Eğitim 4. makam aracı olarak Passat alınca İlçe'deki yerel basın; “Müdürün Passat Aşkı Genelgeyi Deldi”, “Sırada Hangi Araba Var Müdür Bey”, “Milli Eğitime Araç Filosu mu?” başlıklarıyla manşete çekmişti. Daha sonra İlçe Milli Eğitim Müdürlüğündeki personel eksikliğinden şikayet ederek ücretli personel çalıştırmayı düşünen Müdür; para yokluğunu bahane ederek her okuldan aylık 100 TL aidat istedi. 8 Ocak 2009 tarihli “Aylık Katkı Payları” adı altında okullara gönderilen yazıda; “Müdürlüğümüze bağlı okul ve kurumlarımızda hizmeti yürütecek memur olmadığı gibi, Müdürlüğümüz kadrolarında şef, memur ve veri hazırlama kontrol işletmeni norm kadro toplamı 51 olduğu halde çalışan memur sayısı 9 kişidir.” Denilerek bu sayıda personelle işlerin yürümediğini söyledi. İlçede işlerin yürümesi için 5 tane ücretli personel çalıştırmayı düşünüyoruz bu amaçla açtığımız hesaba aylık 100 TL yatıracaksınız dedi. Okullara ve Özel Eğitim Kurumlarına Her ayın beşine kadar Sultanbeyli Vakıf Bank'ta açılan hesaba 100 TL yatırılmasını resmi yazıyla talep eden Sultanbeyli İlçe Milli Eğitim Müdürü Hamit Çakır, Ocak ayı için ayın on'una kadar yatırılabilir dedi. İlçe'de Şahin ve Renault Clio araç varken üstüne Ford Connetc alan ve hızını alamayarak peşinden de 34 RNE 66 plakalı Wolswagen Passat alarak tartışmalara neden olan İlçe Milli Eğitim Müdürü'nün para yokluğunu bahane etmesi karikatür gibi durdu. Sultanbeyli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nün promosyon paralarını arabalara yatırması ve peşinden okullara “paramız yok” demesi iş bilmezlik olarak yorumlandı. 35 eğitim kurumu bulunan ilçede en uzak okulun İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne 4 Km olduğu biliniyor. 80-90 kurumu olan İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin 1 yada 2 hizmet aracı varken 35 kurumlu ilçede 4 araba lüks olarak yorumlandı. Başbakan'ın Tasarruf Genelgesi delinmek için Passat'ın Sultanbeyli Eğitime Yardım Derneği adı altında bir dernek kurularak dernek üzerinden alındığı anlaşıldı. Ancak Milli Eğitim Müdürlüğüne ait paraların bir dernek hesabına aktarılmasının hangi yönetmeliğe uydurulduğu merak konusu? Bilindiği gibi Kamuya ait belirli meblağı geçen alımlarda piyasa araştırması, ihale ilanı ve askı süresi gibi şartların yerine getirilmesi gerekmektedir. Bu şartların yerine getirilip getirilmediği bilinmiyor. Ayrıca dernek üzerinden yapmanın ne kadar yasal olduğu ise tartışma konusu… Sadece “Müdürün Passat Aşkı” değil, okullara şart koştuğu “Aylık Katkı Payları” da tartışma konusu. Sultanbeyli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğündeki olaylar ile ilgili Bakanlığın ne diyeceği merak ediliyor.

Hiç yorum yok: