İstanbul Üniversitesi Rektörünü Seçiyor... - Eğitim Haberleri

5 Aralık 2008 Cuma

İstanbul Üniversitesi Rektörünü Seçiyor...

İstanbul Üniversitesinin (İÜ) 16 Aralık'ta yapılacak rektörlük seçiminde aday olan öğretim üyeleri çalışmalarını anlattı.

İstanbul Üniversitesi Öğretim Üyeleri Derneğince, İstanbul Tıp Fakültesi 14 Mart Amfisi'nde düzenlenen panel, öğrencilerin de salona girmek istemesi üzerine gergin başladı.

Öğrenciler, taleplerini rektör adaylarına iletmek için salona girmek istedi.

Salona girmelerine izin verilmeyen öğrenciler ile güvenlik güçleri arasında arbede yaşandı.

Panelde konuşan tek kadın aday Diş Hekimliği Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gülçin Bermek, ülkede laikliğin tehdit altında olduğunu düşündüğünü, öteden beri var olan bu tehdidin dış destekli olarak yeni teknikler kullanarak yaygınlaştığını savundu.

''Bu tehdit karşısında biz, çok net bir duruş sergileyemiyoruz. Bizler, liberal, kentli, bağımsız, özgür yaşam tarzından geldiğimiz için çözüm önerilerimiz dağınık'' diyen Bermek, üniversitelerin bir karşı duruş sergilemesi gerektiğini söyledi.

Kişisel hayatında türbana karşı olduğunu belirten Bermek, bu konuda üniversitenin genelgesi dışında davranılmasının mümkün olmadığını kaydetti.

İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Veysel Batmaz, Rektörlüğün birinci en önemli amacının, öğretim üyelerini, bölüm ve anabilim dalı başkanlarını, tüm üniversite genelinde karar mercii haline getirmek olduğunu belirtti.

YÖK'ün kuruluşundan bu yana İÜ'nün sehven yönetildiğini savunan Batmaz, ''Kendimi de kurtarmak için rektörlüğe adayım'' dedi.

Orman Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Melih Boydak, rektör yardımcılığı da dahil olmak üzere üniversitenin her kademesinde görev yaptığını belirterek, çalışmalarıyla birçok ödül aldığını, yurt dışında eğitimler verdiğini anlattı.

''Sizler için adayım, bu göreve gelirsem yönetsel anlamda ve üniversitenin yurt dışına açılması anlamında yeni ufuklar açarım'' diyen Boydak, yaşamının söylemlerle değil, eylemlerle dolu olduğunu söyledi.

Yaşamı boyunca Atatürk ilkeleri ve Cumhuriyet'in niteliklerini koruyup yüceltmenin kendisine yön verdiğini vurgulayan Boydak, rektör olursa güçlü yönetsel kadrolarla stratejik yönetim anlayışını hayata geçireceğini dile getirdi.

Orman Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Kadir Erdin de İÜ'nün bulunduğu durumu aşması gerektiğini belirterek, ''Bunun için klasik yönetim anlayışından kurtularak, katılım odaklı yeni bir zihniyetin etrafında yoluna devam etmelidir'' diye konuştu.

Üniversitenin devasa bir yapı olduğunu ve yönetilemediği için erozyona uğradığını savunan Erdin, rektör seçilirse üniversitenin uluslararası alanda hak ettiği yere gelmesi için çalışacağını kaydetti.

İstanbul Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Faruk Erzengin de ''Kendimi övecek değilim, neler yaptığım ortadadır, bilmeyen yoktur'' diyerek, İÜ sevdalısı olduğunu anlattı.

''Bu uyuyan devi şahlandırmazsak övünmemiz imkansız'' görüşünü dile getiren Erzengin, rektör olması durumunda öğretim üyelerinin maddi durumlarını iyileştireceğini, İÜ'lülerin hastane kuyruklarında beklemesini engelleyeceğini söyledi.

Erzengin, ulaşılan bir rektör olacağını ifade ederek, ''Birisi bana 3 gün ulaşamadığını söylerse rektörlükten istifa ederim'' dedi.

Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Seyfettin Uludağ da üniversitelerin laik olması ve bunu felsefesi haline getirmesi gerektiğini belirterek, laik öğrenciler ve öğretim üyeleri yetiştirmenin önemine işaret etti.

Üniversiteyi katılımcı bir anlayışla yönetmeyi düşündüğünü anlatan Uludağ, ''Burada doğru eğitim verilmiyor, sadece mesleki eğitim veriyoruz. Bunun yanında eğitimli insan olmanın koşulları da verilmelidir'' diye konuştu.

Fen Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gediz Akdeniz de üniversitenin süpermarketleştirme ve holdingleştirilmeye ihtiyacı olmadığını ifade ederek, sorunların üniversite içinde çözülmesinden yana olduğunu anlattı.

Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ahat Andican da yapacakları hakkında bilgi verdi.

Rektör adayları Cerrahpaşa Tıp Fakültesi öğretim üyeleri Prof. Dr. Erhun Eyüpoğlu, Prof. Dr. Kenan Ulualp ve Prof. Dr. Yunus Söylet ile İstanbul Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Akyüz panele katılmadı.

İÜ'nün 16 Aralıkta Fen Fakültesindeki Ord. Prof. Dr. Cemil Bilsel Konferans Salonunda gerçekleştirilecek rektörlük seçiminde 13 aday yarışacak.

Yaklaşık 2500 öğretim üyesinin oy kullanacağı seçimde, en çok oyu alan 6 adayın ismi YÖK'e bildirilecek.

YÖK'te adayların sayısı 3'e indirilecek ve birinin atanması için isimler Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'e sunulacak.

Hiç yorum yok: