Borçlarına Daha Fazla Dayanamadı... - Eğitim Haberleri

24 Aralık 2008 Çarşamba

Borçlarına Daha Fazla Dayanamadı...

Ankara'nın en saygın eğitim kurumlarından Özel Yüce Okulları Yönetim Kurulu Başkanı Yücel Kalınyazgan (68) dün sabah okul kampüsündeki makam odasında intihar etti.

Kredilerin durmasıyla ekonomik sıkıntıya giren Yüce Okulları'nın patronu Yücel Kalınyazgan intihar etti. Kalınyazgan 'Trilyonlarca borcum var. Onurumla yaşadım, onurumla öleceğim' yazılı bir de not bıraktı.

Ankara'nın en saygın eğitim kurumlarından Özel Yüce Okulları Yönetim Kurulu Başkanı Yücel Kalınyazgan (68) dün sabah erken saatlerde Oran'daki okul kampüsündeki makam odasında ölü bulundu. Ölümünden önce 'öğretmenlerim, öğrencilerim' başlığıyla duygusal bir not bırakan ve notta 'Trilyonlarca borcum var. Onurumla yaşadım, onurumla öleceğim' diyen Kalınyazgan'ın ruhsatlı silahıyla şakağına ateş ederek intihar ettiği belirlendi. Bankaların kredi ödemelerini durdurmasıyla ekonomik sıkıntı içine girdiği öğrenilen Kalınyazgan'ın önceki akşam evine gitmemesi üzerine üzücü olay ortaya çıktı.

'YÜCEL BABAMIZ VEFAT ETTİ'

ŞİRKETİN finans sıkıntısının ele alındığı Yönetim Kurulu toplantısının ardından kimseyle görüşmediği öğrenilen Kalınyazgan'ın makam odasını kontrol eden güvenlik görevlileri kapının kilitli olduğunu belirledi. Aynı zamanda şirketin genel müdür yardımcısı olan Kalınyazgan'ın büyük oğlu Kağan Kalınyazgan'a haber verilmesi üzerine kapı kırılarak içeri girildiğinde yıllarını eğitime vermiş emektar öğretmen, masasında kanlar içinde bulundu. Olay sonrası Özel Yüce Okulları'ndan yapılan açıklamada 'Ülkemiz eğitimine ömrü boyunca hizmet veren değerli büyüğümüz Yücel babamız aramızdan ayrıldı. Yüce ailesinin ve eğitim dünyasının başı sağolsun' denildi. Yücel Kalınyazgan'ın cenazesinin yarın toprağa verileceği belirtildi.

28 yıllık dersaneciydi

1940 yılında doğan Yücel Kalınyazgan, 1971 yılında İzmir Ordu Dil Okulu'nu bitirdikten sonra 1976 yılında Londra Üniversitesi Chelsea College'da akademik çalışmalar yürüttü. 1977 yılında Kuleli Askeri Lisesi'ne atanan Kalınyazgan 1978 yılında Silahlı Kuvvetler'den Binbaşı rütbesinde iken kendi isteği ile ayrıldı. 1986 yılında Gazi Üniversitesi Matematik Bölümü'nde Yüksek Lisans yapan Kalınyazgan, 1980 yılında Yüce Dersanesi'ni kurdu. 1988'de Yüce Fen Lisesi'ni kurarak özel okul sektörüne giren Yücel Kalınyazgan, 1996 yılında da OR-AN'da bulunan 14 bin metrekare kapalı alanı olana sahip Yüce Koleji'ni kurdu.

Yaşar Büyükanıt'ın devre arkadaşı

BİNBAŞI rütbesinde emekli olduktan sonra, ilk önce dersane kurarak eğitim alanına giren Kalınyazgan'ın Genelkurmay eski Başkanı Yaşar Büyükanıt'ın devre arkadaşı olduğu öğrenildi. Yücel Kalınyazgan geçen yıl, okulunda okuyan 14 şehit çocuğuyla birlikte dönemin Genelkurmay Başkanı Yaşar Büyükanıt tarafından kabul edilmişlerdi. 'Türkiye'de en çok şehit çocuğuna eğitim olanağı sağlayan özel okul' olması nedeniyle 18 Mart Şehitler Günü'nde gerçekleştirilen kabulde Kalınyazgan, kurmayı düşündüğü üniversiteye okul yıllarından arkadaşı olan Büyükanıt'ın adını vereceğini söylemişti. Büyükanıt da Kalınyazgan'ın çok yakın dostu ve arkadaşı olduğunu belirterek, 'Yücel Bey şehit ailelerinin çocuklarını, hiçbir karşılık beklemeksizin model olan okullarında okutup, onları istikbale hazırlatmaktadır. Kendilerine teşekkür ediyorum' demişti.

Hiç yorum yok: