York Üniversitesi'nde Grev... - Eğitim Haberleri

10 Kasım 2008 Pazartesi

York Üniversitesi'nde Grev...

Kanada'nın öğrenci sayısı bakımından 3. büyük üniversitesi olan York Üniversitesi'nde, öğretim üyelerinin grevi yüzünden günlerdir ders yapılamıyor.

Öğretim üyelerinin bağlı olduğu CUPE 3903 adına üniversite yönetimi ile görüşmeleri yürüten başmüzakereci Graham Potts, 3 bin 400 üyelerinin haklarını savunduklarını ve amaçlarının asla eğitim ve öğretimi engellemek olmadığını söyledi.

Üniversite yönetiminin, üyeleri için istedikleri sosyal haklarda direndiğini kaydeden Potts, "Üyelerimizin iş güvencesi yok. 25 yıllık öğretim üyeleri bile, her 4 ayda bir aynı işe yeniden başvuru yapmak zorundalar. Sosyal haklardaki isteklerimizden geriye gitmeyeceğiz" dedi.

York Üniversitesi Sözcüsü Alex Bilyk de yaptığı açıklamada, üniversite yönetiminin önümüzdeki 3 yıl için ücretlere yüzde 9,25 zam yapmayı teklif etmesine rağmen, sendikanın yüzde 11'de ısrar ettiğini söyledi.

Öte yandan üniversitedeki grev yüzünden tüm birimlerindeki sınıflarda günlerdir ders yapılmıyor. Dönem ya da yıl kaybetme korkusundaki öğrenciler, grevdeki hocalarına ateş püskürüyor.

York Üniversitesi'nde öğretim üyeleri 2001 yılında da greve gitmişler ancak sınıflarda eğitim ve öğretim kesintili de olsa devam etmişti.

Hiç yorum yok: