Öğretmen Hayatlarını Değiştirdi... - Eğitim Haberleri

27 Kasım 2008 Perşembe

Öğretmen Hayatlarını Değiştirdi...

Van'da bir köydeki ilköğretim okulunda yaşları 6 ile 10 arasında değişen 12 kız öğrencinin kurduğu “Gitarın Sultanları” isimli koro büyük ilgi görüyor.

Özalp ilçesine bağlı Yukarı Dönerdere Köyü İlköğretim Okulu 1,2 ve 3'üncü sınıfta okuyan öğrencilerin sosyal yaşamı, köye 1 yıl önce Özgür Cam öğretmenin atanmasıyla değişti.

Öğretmenlerinin boş zamanlarında gitar çaldığını gören bazı kız öğrenciler, kendilerinin de gitar çalmak istediklerini öğretmenlerine iletti. Bunun üzerine öğretmen Özgür Cam, bu öğrencilere kendi imkanlarıyla gitar aldı. Diğer kız öğrenciler de gitar çalmak istemeleri üzerine ailelerine baskı kurdurarak kendilerine gitar aldırdı. Öğretmen Cam, bunun üzerine öğrencilerini boş zamanlarında okulda toplayarak gitar öğretmeye başladı.

Yaklaşık 6 aylık bir zamanın ardından öğrenciler iyi derecede gitar çalmaya başlarken, oluşturdukları bu koroya “Vanlı Gitarın Sultanları” ismini verdiler.

HALK EĞİTİM MERKEZİNDE KONSER VERECEKLER

Koronun oluşmasında büyük katkıları bulunan öğretmen Özgür Cam, Yukarı Dönerdere köyünde 1 yıldır öğretmenlik yaptığını belirtti.

Okulda boş zamanlarında gitar çaldığını belirten Cam, şunları söyledi:

“Bir müddet sonra özellikle kız öğrencilerin gitara ilgi duyduğunu gördüm. İstekte bulunan birkaç öğrencime gitar temin ettim. Daha sonra bazı öğrencilerin gitar çalmasıyla birlikte diğer öğrenciler de ailelerine gitar aldırdı. Ve şimdi 12 kişilik bir koro oluşturduk. Yakın bir zamanda Halk Eğitim Merkezinde ilk konserimizi vereceğiz”

EN KÜÇÜK GİTARCI 6 YAŞINDA

Koroyu oluşturan öğrencilerin en küçüğü ilköğretim birinci sınıfa, en büyüğü ise 3. sınıfa gidiyor.

1. sınıfta okuyan 6 yaşındaki Sanem Iskaloğlu, gitar çalmaktan çok mutlu olduğunu belirterek, “Öğretmenimiz sayesinde boş zamanlarımızı iyi değerlendiriyoruz. Canımız sıkılmıyor. En güzel oyunumuz oldu, televizyonda dinlediğimiz şarkıları biz de çalıyoruz” dedi.

3. sınıf öğrencisi Zeynep Erol da gitar çalmanın çok güzel bir duygu olduğunu belirterek, öğretmenlerinin kendilerine gitar çalmayı öğretmesinden dolayı çok mutlu olduklarını ifade etti.

Erol, evde de anne ve babasına boş zamanlarında gitar çaldığını da söyledi.

TEK SORUN ERKEK ÖĞRENCİLER

Gitarın Sultanları için tek sorun ise sınıflarında bulunan 2 erkek öğrenci. Bu öğrenciler arkadaşları ve öğretmenleri çok istediği halde kızlardan oluşan koronun içinde yer almıyor.

Koroya neden katılmadıklarını da söylemeyen erkek öğrenciler, şimdilik Gitarın Sultanları'nı dinlemekle yetiniyor.

Hiç yorum yok: