Gazi Anlattı Öğrenciler Bayıldı... - Eğitim Haberleri

20 Kasım 2008 Perşembe

Gazi Anlattı Öğrenciler Bayıldı...

Gazi Murat Caner, nasıl yaralandığını anlatınca öğrenciler gözyaşlarını tutamadı. Baygınlık geçirenler oldu..

Adana Valisi Atış'ın görevlendirdiği gazi Murat Caner, Turgut Özal Lisesi'nde nasıl yaralandığını tüm detayıyla anlatınca öğrenciler gözyaşlarını tutamadı, baygınlık geçirdi. Uzmanlar, 'Niyet iyi olsa bile yapılan yanlış' dedi.
POLİSE taş atan çocukların ailelerini cezalandırmak için yeşil kartlarını iptal etme'nin mucidi olan Adana Valisi İlhan Atış'ın son icraatı yine tartışma yarattı. Vali'nin lise öğrencilerine terörü anlatmaları için görevlendirdiği, sınır ötesi harekatta mayına basarak felç kalan gazi Murat Caner'in nasıl yaralandığını ayrıntılarıyla anlatması çocukları hastanelik etti. Caner'in anlattıkları üzerine öğrenciler gözyaşlarını tutamazken bazı çocuklar ise bayıldı. Turgut Özal Lisesi'nde dün konuşan Caner, 3 Ekim 1997 yılında PKK'nın Zap Kampı'na yapılan operasyonda yaşadıklarını şöyle anlattı:

BELİM PARÇALANDI BOYNUM KIRILDI

'SİZİN için sakat kaldım. Ayakta durma şansım yok. Şu anda binlerce asker dağlarda hudutta sizin için nöbette ayakta bekliyor ayaklarını, kollarını ve gözlerini kaybediyor. Dağların arkasında günlerce teröristlerce çarpıştık. Bir askerim şehit oldu. Biri bacaklarını kaybetti. Teröristlerin yerleştiği Zap köyüne geldiğimizde ise mayınlı bölgeler temizlenmişti. Ancak teröristler gece yola mayın döşemişler. Gittik, gittik gittik birden bom etti. O an ölümün geldiğini anladım. Gözlerimi saatler sonra açtığımda kalkıp askerlerime bakayım dedim belim parçalanmıştı kalkamadım. Başımı çevireyim dedim boynum kırılmıştı. Telsizden gelen seste, askerlerimin ikisinin paramparça olduğunu öğrendim. Sonra beni tedavi için GATA'ya getirdiler. GATA'da koridorda gezerken odalara baktım. Kimi askerin bacağı, kimi askerin kolu kimi askerin gözü yok.'

Gazi Caner'in, yaşadığı olayları tüm ayrıntıları ile anlatması dinleyenleri derinden etkiledi ve bazı kız öğrenciler fenalık geçirerek bayıldı. Bayılan öğrenciler, öğretmenleri tarafından dersliklere alınırken, konuşmasını sürdüren Caner, 'Oyunlara gelmeyelim. Çocukların eline taş verilip polise askere attırılıyor. Vatanımızı sevelim terörün bitmemesi halinde bir gün bu liseden de gazi ve şehitler olacaktır' dedi.

95 OKULDA KANUŞMA YAPMIŞ

İLHAN Atış'ın Adana Valiliği'ne atanması ile birlikte konferanslarını resmi görevli sıfatıyla veren Caner, şunları söyledi: 'Yaklaşık 1.5 yıldır, İstanbul'dan Gaziantep'e kadar 95 okulda konuşarak binlerce öğrenciye terörün çirkin yüzünü anlatarak onları bilinçlendirmeye çalıştım. Bugünkü konuşmada sadece bir kızımız baygınlık geçirdi ancak 800 öğrenci bayıldı havası yaratılmaya çalışılıyor.'

Hiç yorum yok: