Fuara En Çok Öğrenciler Gidiyor... - Eğitim Haberleri

7 Kasım 2008 Cuma

Fuara En Çok Öğrenciler Gidiyor...

Beylikdüzü TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde 27.'si düzenlenen kitap fuarı, minik öğrencilerin akınına uğruyor.

İstanbul'un çeşitli yerlerinden gelen on binlerce öğrenci, kitap stantlarını geziyor.

İndirimli kaynak almanın keyfini yaşıyor. Minikler, en çok hikâye kitaplarına ilgi gösterirken, eğitim setleri ve karton kitaplara olan talep yayınevlerinin yüzünü güldürüyor. Fuarı ziyaret eden gruplardan biri de Siteler İlköğretim Okulu'ndan gelen öğrencilerdi. 22 sınıf halinde stantları gezen öğrenciler, 1-2 YTL'ye satılan hikâye kitaplarına büyük ilgi gösterdi. Uzun süren gezinin ardından yorulan öğrenciler, öğretmenlerin gözetiminde dinlendi. Okulun 4. sınıf öğrencilerinden 10 yaşındaki İlknur Subaşı, 'Dede Korkut Hikâyeleri'ni aldığını söyledi. Kitap fiyatlarını çok uygun bulduğunu anlatan İlknur, yaşadığı mutluluğu şöyle dile getirdi: "Çok güzel kitaplar gördük. Hepsi çok ucuza satılıyor. Hikâye kitabı aldım. Bize hediye de verdiler."

50 kişilik bir grubu fuara getiren Firuzköy İlköğretim Okulu öğretmenleri, kırsal kesimdeki okulların öğrencilerinin de böyle ortamlarda bulunması gerektiğine dikkat çekti. Öğrencilerin topluluk psikolojisini öğrenmesi açısından bu tür etkinliklerin önemli olduğuna işaret eden öğretmenler, çocukların sosyalleşmesi ve bilgisini artırması açısından fuarların çok yararlı olduğunu vurguladı. Öğrencilerin ilgisinden son derece memnun olan yayınevleri fiyatları düşürerek miniklere destek verdi. Damla Yayınevi görevlisi Fatih Akın, öğrencilerin en çok eğitim setleri ve hikâye kitaplarına ilgisini görünce bu ürünlerde indirim yaptıklarını belirtti.

Hiç yorum yok: