TUNCELİ'DE "SÜRGÜN" PROTESTOSU - Eğitim Haberleri

10 Ekim 2008 Cuma

TUNCELİ'DE "SÜRGÜN" PROTESTOSU

Eğitim Sen Genel Sekreteri Mehmet Bozgeyik, Tunceli Şube Yöneticisi Süleyman Güler'in Öğretmenler Gününde Çankırı'ya "Sürgün" Edildiğini Söyledi. Başbakanlık ve Milli Eğitim Bakanlığı Yetkilileri ile Yaptıkları Görüşmede, Tayin İşleminin Durdurulacağı Yönünde Yetkililerin İfade Kullandıklarını Aktaran Bozgeyik, Kararın Geri Alınmasını İstedi.



Cem Emir bildiriyor- Eğitim Sen Tunceli Şube yöneticisi Süleyman Güler'in istediği dışında Çankırı'ya tayin edilmesi Tunceli'de, protesto edildi. Eyleme katılan Eğitim Sen Genel Sekreteri Mehmet Bozgeyik, Süleyman Güler'in Öğretmenler gününde Çankırı'ya "sürgün" edildiğini söyledi. Başbakanlık ve Milli Eğitim Bakanlığı yetkilileri ile yaptıkları görüşmede, tayin işleminin durdurulacağı yönünde yetkililerin ifade kullandıklarını aktaran Bozgeyik, kararın geri alınmasını istedi.
Eğitim Sen Tunceli Şube yöneticisi Süleyman Güler'in istediği dışında Çankırı'ya tayin edilmesi Tunceli'de, öğretmen, öğrenciler ve veliler tarafından protesto edildi. Eğitim Sen üyesi öğretmenler vizite eylemi yaparken, bazı öğrencilerde, "öğretmenime dokunma" yazılı kokartlar takarak, okula gitmedi. Öğretmen ve öğrencilerin eylemine velilerde katılarak destek verdi. Tunceli Cumhuriyet Lisesi önünde toplanan grup, alkış ve sloganlarla şehir merkezine yürüdü. Sanat sokağında yapılan oturma eyleminin ardından grup, buradan yer altı çarşısına ikinci bir yürüyüş gerçekleştirdi.

-BOZGEYİK: "BAKANLIĞIN VE BAŞBAKANLIĞIN ÜSTÜNDE GÜÇLER VARMIŞ"-

Yürüyüşün ardından gerçekleştirilen basın açıklamasında konuşan Eğitim Sen Genel Sekreteri Mehmet Bozgeyik, Tunceli Şube yöneticisi Süleyman Güler'in istediği dışında tayin edilmesini "sürgün" olarak değerlendirdi. Şube yöneticilerinin Öğretmenler gününde Çankırı'ya "sürgün" edildiğini belirten, Bozgeyik, Başbakanlık ve Milli Eğitim Bakanlığı yetkilileri ile yaptıkları görüşmede, tayin işleminin durdurulacağı yönünde yetkililerin ifade kullandıklarını aktardı. Bozgeyik, "Başbakan Yardımcısı, Bakanlık yetkilileri ile yaptığımız görüşmede bize "tayini durduracağız, ama bizim üstümüzde de güçler var" dediler. İşte bunların üstünde ki güçler Ergenekondur. Eğitim emekçilerinin insan haklarından, evrensel değerlerden, yaşamın kutsallığından ve demokrasiden söz etmesi nasıl bir suç olabilir? Bunu hangi mantık, hangi vicdan kabul edebilir" dedi.

Bozgeyik, Milli Eğitim Bakanlığına çağrıda bulunarak, tayin işleminin durdurulmasını istedi.

Hiç yorum yok: