68 YAŞINDA AVUKATLIĞA SOYUNDU, CÜBBESİNİ STAJ YAPTIĞI AVUKAT KIZI GİYDİRDİ - Eğitim Haberleri

31 Ekim 2008 Cuma

68 YAŞINDA AVUKATLIĞA SOYUNDU, CÜBBESİNİ STAJ YAPTIĞI AVUKAT KIZI GİYDİRDİ

Bursa'da, 68 Yaşından Sonra Avukatlığa Soyunan Eski Vali Yardımcısı, Yanında Staj Yaptığı Kızının Elinden Cübbesini Giydi.



Bursa'da, 68 yaşından sonra avukatlığa soyunan eski vali yardımcısı, yanında staj yaptığı kızının elinden cübbesini giydi.
Bursa Barosu, ilginç bir avukatlık belgesi teslim töreni ve cübbe giyimine şahit oldu. 40 yıl boyunca kaymakamlık ve vali yardımcılığı yapan Celal Kalezade (68) emekli olduktan sonra avukatlık yapmaya karar verdi. Bursa Barosu avukatlarından olan kızı Kutsal Kalezade'nin yanında bir yıldır staj yapan 68 yaşındaki avukata, cübbesini kızı giydirirken, avukatlık ruhsatını ise Bursa Baro Başkanı Zeki Kahraman verdi.


Bursa Barosu'nda düzenlenen cübbe giyme töreninde duygulu anlar yaşandı. Baro yönetim kurulu üyelerininde hazır bulunduğu törende Baro Başkanı Zeki Kahraman'ın yanında avukatlık yemini eden Celal Kalezade, ardından Kahraman'dan avukatlık ruhsatını aldı. Kızı Kutsal Kalezade'nin ise cüpbesini giydirdiği Kalezade, büyük heyecan ve mutluluk duyduğunu kaydetti.

Türkiye'nin dört bir yanında 40 yıl boyunca 13 ilde kaymakamlık ve vali yardımcılığı yapan Celal Kalezade, en son Bursa Vali Yardımcısı iken 2007 yılında emekli olduğunu hatırlattı. 1967 yılında İstanbul Hukuk Fakültesi'nden mezun olan Celal Kalezade, İçişleri Bakanlığı Mülki İdare sınıfında 40 yıl boyunca kaymakamlık ve vali yardımcısı olarak çalıştığını belirterek, "En son Bursa vali yardımcısı iken 2007 yılının Temmuz ayında emekli oldum. Ardından kamuya hizmete alıştığım için boş duramayacağımı anladım ve 13 yıllık avukat olan kızım Kutsal'ın yanında staj yapmaya başladım. Bir yıldır sürdürdüğüm stajımı tamamladım. Şimdi ise kızımın elinden cübbemi giyip, kızımla birlikte avukatlık yapacağım." dedi.

Kızı ile birlikte açacakları avukatlık bürosunda çalışacaklarını belirten Celal Kalezade, "Benim amacım para kazanmak değil, hizmet etmek. Çünkü ben kamuya hizmete alıştığım için boş duramazdım. Kızımdan staj süresinde çok faydalandım. Çünkü ben 1967 model iken, kızım 2008 model. Bu nedenle stajım çok yararlı geçti, iyi ki şimdi staj yapmışım." şeklinde sözlerini tamamladı.

Babası Celal Kalezade'nin ilk stajyeri olduğunu bildiren kızı avukat Kutsal Kalezade ise, "Babam gibi bir stajer ve ortak bulamazdım. Stajını yanımda tamamlayan babam ile ortak avukatlık yapacağız. Babamın yanımda stajını yapması beni çok mutlu ettiği kadar, heyecanlandırıyordu. Babam çok ciddi ve başarılı bir avukattı. Benim söylememe gerek kalmadan yapması gerekenleri anlayıp, yerine getiriyordu. Ayrıca ben de kendisinden çok şey öğrendim." dedi. Babasının hayat tecrübesi ve görgüsünden kendisinin de çok şey öğrendiğinin altını çizen Kutsal Kalezade, bazı zamanlarda babasına izin ve müsamaha gibi torpilinin de olduğunu itiraf etmekten kendini alamadı.

Bursa Baro Başkanı Zeki Kahraman, avukat Celal Kalezade'nin edindiği devlet terbiyesi ile hiçbir eğitim hizmetini kaçırmadığını belirterek, "Kendisi çok disiplinli olduğu kadar, edindiği kamu terbiye ve ciddiyeti ile stajını tamamladı. Bu zamana kadar kamuda hizmet eden Celal Kalezade'nin artık doğru, dürüst ve kurallara saygılı bir avukat olarak hizmet vereceğinden eminim." şeklinde değerlendirmede bulundu.

Hiç yorum yok: