Yeni Neslin 'Can Damarı' - Eğitim Haberleri

16 Eylül 2008 Salı

Yeni Neslin 'Can Damarı'

Motorola'nın yaptırdığı, 16-27 yaş gurubundaki gençlerin tüketim davranışları anketinden çarpıcı sonuçlar çıktı.

Yapılan bir araştırmaya göre gençlerin üçte biri, programları televizyon yerine bilgisayar ekranından izlemeyi tercih ediyor.
Motorola ''Milenyum Kuşağı'' olarak adlandırılan 16-27 yaş arası gençlerin tüketim davranışlarını örnekleyen bir araştırma yaptı. Araştırmaya göre, mobil medya gençler için büyük önem taşıyor.


Avrupa ve Orta Doğu ülkelerindeki ''Milenyum Kuşağı''ndan 1200 gencin, görüntülü içerik izleme alışkanlıklarını, sahip oldukları içerikleri cihazdan cihaza nasıl aktarıp paylaştıklarını anlamak amacıyla yaptırılan araştırmada, gençlerin yeni teknoloji ve servislerle sadece kendileri ilgilenmekle kalmayıp ebeveynlerini de bunları benimsemeleri konusunda etkiledikleri belirlendi. Anket sorularına cevap verenlerin çoğunluğu, aynı evde oturmasalar bile anne babalarını satın alacakları geniş bant (yüzde 83) veya TV servisleri (yüzde 84) konusunda etkilediklerini belirtti.


AA muhabirinin anket ile ilgili sorularını yanıtlayan Motorola'nın Avrupa Hizmet Çözümleri ve İsrail ve Türkiye Ev & Ağlar Çözümlerinden sorumlu Bölge Satış Direktörü Alper Türken, ''Teknoloji bu neslin, yani (Milenyum Kuşağı)nın can damarı'' dedi.


Ankete katılanların önemli bir bölümünün normal uzunluktaki sinema filmlerini ve sevdikleri TV programlarını hareket halindeyken de izleyebilmek istediğini belirten Türken, "TV programlarını evdeki set üstü cihazlardan mobil cihazlara aktarabilme (Milenyum Kuşağı) gençlerinin yüzde 81'ine cazip geliyor. Bu ise onların medya içeriğinde daha fazla mobilite istediklerini gösteriyor. Yüzde 75'i bir yerden bir yere giderken film seyretmekten hoşlanıyor" dedi.
Motorola'nın ''Milenyum Kuşağı Araştırması'', geçtiğimiz ay Fransa, İspanya, Almanya, Birleşik Arap Emirlikleri ve İngiltere'de internet üzerinden yapılan ankete dayanıyor.

Hiç yorum yok: