Öğretmenlere Yanlış Soru İddiası... - Eğitim Haberleri

14 Temmuz 2008 Pazartesi

Öğretmenlere Yanlış Soru İddiası...

Fen Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri, Spor Liseleri ve Anadolu Liseleri öğretmenlerinin seçme sınavında iki sorunun yanlış olduğu iddia edildi.

Fen Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri, Spor Liseleri ve Anadolu Liseleri öğretmenlerinin seçme sınavı 28 Haziran 2008 tarihinde yapılırken, bazı soruların cevap anahtarlarının yanlış olduğu iddia edildi. Bakanlık, konu ile ilgili inceleme başlattı.
Milli Eğitim Bakanlığı'nın 28 Haziran'da gerçekleştirdiğini Fen Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri, Spor Liseleri ve Anadolu Liseleri öğretmenlerinin seçme sınavı sonrasında cevap şıklarını açıkladı. Sınavlar sonrasında kitapçık ve bazı sorulara itiraz edilirken, Türk Eğitim-Sen söz konusu kitapçık cevap anahtarını inceledi. Türk Eğitim-Sen tarafından yapılan incelemede B kitapçığında İHL Meslek derslerinin Arapça olan sorularının cevap şıklarının başka soruların şıkları içerisinde gösterildiği belirtildi. Türk Eğitim-Sen, B kitapçığında 86. sorunun cevap seçeneklerinin 90. soruda olduğu, 87. sorunun doğru cevap şıkları 89. soruda, 90. sorunun doğru cevaplarının ise 86. soruda gösterildiğini savundu. Türk Eğitim-Sen, yapılan inceleme sonucunda B kitapçığının 58. ve 66. sorularında doğru cevabın şıklar arasında olmadığının ortaya çıktığını belirtirken 70. soruda ise iki doğru seçeneğin bulunduğunu kaydetti.
Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, söz konusu inceleme sonuçlarını Milli Eğitim Bakanlığı'na gönderirken Bakanlık, konu ile ilgili inceleme başlattı.

Hiç yorum yok: