Eğitim Fakülteleri Hukukla Yarışıyor... - Eğitim Haberleri

22 Temmuz 2008 Salı

Eğitim Fakülteleri Hukukla Yarışıyor...

Yüksek puanlı hukuk, tıp, mühendislik gibi bölümler arasına öğretmen yetiştiren fakülteler de katıldı.

Gazi'de Türkçe öğretmenliği 355 puana ulaştı. İstanbul Üniversitesi'nde sınıf öğretmenliği 338 puan oldu

Üniversitelerde tıp, diş hekimliği, mühendislik, hukuk gibi programlar, kendi puan türleri arasında en yüksek taban puanlı programlar olarak öne çıkıyor. Tercih yapacak adayların, 2008-ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu'nda yer alan tabloları dikkatli incelemeleri gerekiyor. Kılavuzda, programların taban puanlarının yanı sıra, öğretim süreleri, puan türleri, genel kontenjanları, okul birincisi kontenjanları, program için Milli Eğitim Bakanlığı'ndan burs verilip verilmediği, özel koşulları bulunup bulunmadığı ve o programı tercih eden öğrencilerin başarı sıralarına ilişkin bilgiler yer alıyor.

Adayların tercih yaparken öncelikle, o programın başarı sırası ile kendi başarı sıralarını karşılaştırmaları öneriliyor. Kılavuzda programların taban puanları da öğrencilere fikir verebiliyor, ancak talebin yoğunluğuna göre taban puanlar değişebiliyor. Adayların bu durumu mutlaka göz önünde bulundurmaları gerekiyor. Kılavuza göre, üniversitelerin tıp, diş hekimliği, mühendislik, hukuk gibi programları en yüksek taban puanlı bölümler olarak öne çıkıyor.

TIP'TA TABAN 350-370

Sayısal-2 puan türüne göre öğrenci alan tıp fakültelerinin taban puanları 350-370, Sayısal-2'ye göre öğrenci alan diş hekimliğinin 348-355, Eşit Ağırlıklı-2'ye göre öğrenci alan hukuk fakültelerinin 330-345, Eşit Ağırlıklı-2'ye göre öğrenci alan sınıf öğretmenliğinin 315-332, Sözel-2'ye göre Türkçe öğretmenliğinin 331-353, Eşit Ağırlıklı-2'ye göre öğrenci alan iktisatın 265-359, Sayısal-2'ye göre öğrenci alan inşaat mühendisliğinin 308-352, Sözel-2'ye göre öğrenci alan Radyo, Televizyon ve Sinema bölümünün 211-317 arasında değişiyor.

Hiç yorum yok: