Açık Liselilere Ek Sınav... - Eğitim Haberleri

22 Temmuz 2008 Salı

Açık Liselilere Ek Sınav...

Milli Eğitim Bakanlığı, Açık öğretim liseleri için ek sınav şansı getirdi. Ek sınav ne zaman nerelerde yapılacak, kimler katılabilecek? İşte ayrıntılar...

Milli Eğitim Bakanlığı, Açık öğretim liseleri için ek sınav şansı getirdi. Ek sınav 81 il merkezinde 16-17 Ağustos tarihlerinde yapılacak. Meslek dersinden kalan öğrenciler için yapılacak olan uygulamalı sınav ise 01-07 Eylül tarihlerinde yapılacak.

Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Nizami Aktürk imzalı "Sınav" başlıklı genelgede, açık öğretim lisesi ve mesleki açık öğretim liseleri için ödev, sözlü sınav, kanat, ortalama yükseltme sınavlarının olmadığına işaret edildi. Bu okul öğrencileri için ek sınav şansı getirildiği kaydedilen genelgede kimlerin ek sınavlardan yararlanabileceği anlatıldı.

EK SINAVA KİMLER KATILABİLECEK

2007-08 eğitim yılı 2. dönemi itibariyle öğrencilik durumu aktif ya da donuk olanlar ile açık öğretim lisesinin 3 yıllık genel lise programına kayıtlı olup en az 5 en fazla 40 kredi eksiği bulunanlar sınavlara girebilecek. Mesleki açık öğretim lisesine kayıtlı olup, 6 dönem ve üzerinde eğitim görmüş, yüz yüze eğitimini ve stajını tamamlamış, mezun olabilmesi için 40 krediye kadar eksiği bulunanlar ile yüz yüze eğitiminde başarısız dersi olan, ancak kültür derslerinde en fazla 24, meslek derslerinden ise en fazla 26 kredi olmak üzere toplamda 50 kredi eksiği bulunanlar sınava katılabilecek.

Lise ara sınıf öğrencisi olarak mesleki açık öğretim lisesine kayıt yaptıran meslek açık öğretim lisesinde en az bir kez sınava girmiş olup, tasdiknamesinde alacağı meslek dersi olmayan ve stajını tamamlamış öğrenciler ek sınava girebilecek. Ayrıca, lise ara sınıflarından ayrılarak açık öğretim lisesi genel lise programına kayıt yaptıran ve açık öğretim lisesinde en az bir kez sınava girmiş olup, 2007-08 öğretim yılının 1 veya 2. döneminde öğrenim görmüş olanlar da ek sınava girebilecekler.

BAŞVURULAR 21-30 TEMMUZ'DA

Ek sınav 81 il merkezinde 16-17 Ağustos 2008 tarihlerinde merkezi sistemle yapılacak. Meslek dersinden kalan öğrenciler için yapılacak olan uygulamalı sınav ise 01-07 Eylül 2008 tarihlerinde yapılacak. Ek sınava girecek öğrencilerin sınav ücreti olarak 20 YTL yatırması gerekiyor. Ek sınava katılmak isteyen öğrencilerin 21-30 Temmuz 2008 tarihleri arasında Halk Eğitim Merkezi Müdürlüklerine başvurmaları gerekiyor.

Hiç yorum yok: