Hiç Bir Rektörün Arkasında Değiliz... - Eğitim Haberleri

10 Haziran 2008 Salı

Hiç Bir Rektörün Arkasında Değiliz...

Yüksek Öğretim Kurumu Başkanlığı (YÖK), İnönü Üniversitesi'ne bir yazı göndererek, hiçbir rektör adayının YÖK'ün himayesi altında olmadığını açıkladı.

9 Mayıs tarihli yazıda,18 Haziran'da rektör aday sıralamasını belirlemek üzere yapılacak seçimlerde bazı adayların YÖK'ün himayesi altında olduklarını ifade ettikleri hususu hatırlatılarak, hiç bir adaya destek olunmasının söz konusu olmadığı belirtildi.

YÖK Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan imzasıyla üniversiteye gönderilen yazıda daha önce Rektörlük seçimlerinde hiçbir öğretim üyesine YÖK tarafından Rektör adaylığı konusunda olumlu ya da olumsuz bir telkinde bulunulmasının söz konusu olmadığı, bu doğrultuda açıklamalarda bulunan öğretim üyelerine kesinlikle itibar edilmemesi konunun açıklandığı hatırlatıldı.

Prof. Dr. Özcan imzalı yazıda şu ifadeler yer aldı: "Çeşitli kaynaklardan Başkanlığımıza ulaşan bilgilerden, rektörlük seçimlerinde aday olmayı planlayan bazı öğretim üyelerinin ısrarla Başkanlığımız himayesinde olduklarını, gerek ima ederek, gerek açık bir dille söyleyerek üniversitede oy kullanacak kişileri etki altına almaya çalıştıkları anlaşılmaktadır."

Özcan, yazısında üniversitelerde yapılacak, rektörlük seçimlerinde hiçbir öğretim üyesine rektör adaylığı konusunda olumlu ya da olumsuz bir telkinde bulunulması kesinlikle söz konusu olmadığını bir kez daha dile getirdi.

Yusuf Ziya Özcan, bunun aksine açıklamalarda bulunan öğretim üyelerine itibar edilmemesi ve bu durumun bir kez daha tüm öğretim üyelerine duyurulmasını istedi. İnönü Üniversitesi de yazıyı resmi internet sitesinden öğretim üyelerine duyurdu.

Öte yandan İnönü Üniversitesi de bir duyuru yaparak 67 yaşını doldurmamış emekli ya da halen görevde bulunan profesör ünvanına sahip öğretim üyelerinin rektör adayı olabileceği belirtildi.

18 Haziran tarihinde yapılacak seçimlerde en fazla oyu alan 6 adayın isimleri YÖK'e gönderilecek. YÖK bu isimlerden 3 tanesini seçerek atama yapması için Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'e iletecek. Cumhurbaşkanı Gül de bu isimlerden birini rektör olarak atayacak.

İnönü Üniversitesi Rektörlüğü için şu ana kadar 8 öğretim üyesi adaylığını açıkladı. Bu adaylar şunlar: "Prof. Dr. Ergun Ekinci, Prof. Dr. Mehmet Demircan, Prof.Dr. Erkan Pehlivan, Prof. Dr. Cemil Çelik, Prof. Dr. Sezai Yılmaz, Prof. Dr. Mehmet Özcan Ersoy, Prof. Dr. Ramazan Özdemir ve Prof. Dr. İbrahim Keleş."

Hiç yorum yok: