Açık ilköğretim 200 Bin Mezun Verdi... - Eğitim Haberleri

19 Haziran 2008 Perşembe

Açık ilköğretim 200 Bin Mezun Verdi...

Açıköğretim ilköğretim okulları uygulaması 1998-1999 eğitim döneminde başlarken, 10 yılda 197 bin 848 kişi bu okullardan mezun oldu.

Milli Eğitim Bakanlığı, Açıköğretim ilköğretim okulları uygulamasına başladığı 1998-1999 eğitim döneminden bu yana 10 yıl geçerken, bu sürede 197 bin 848 kişi bu okullardan mezun oldu.
MEB Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğüne bağlı Açık İlköğretim Okulu'nun öğretime başlamasının ardından 10 yıl geçti. Milli Eğitim Bakanlığı, çeşitli nedenlerle ilköğretimlerini tamamlayamayan ve zorunlu ilköğretim yaş sınırını aşarak eğitim - öğretim sisteminin dışında kalan yetişkinlerin eğitim görmesi amacıyla Açık İlköğretim Okulu uygulamasına 1998 yılında başlattı.

-500 BİN KİŞİ AÇIK İLKÖĞRETİM OKULLARI İLE EĞİTİM GÖRÜYOR-

Açık İlköğretim Okulu'na 1998 -1999 öğretim yılından başlayarak 2007 -2008 öğretim yılına kadar toplam 504.333 öğrenci kayıt yaptırdı. Bu öğrencilerin 197 bin 848'i mezun olurken, halen Açık İlköğretim okullarında 306 bin 485 öğrenci eğitim görüyor. MEB, açıköğretim ilköğretim okullarıyla uzaktan eğitim ilke ve teknikleriyle her yerde ve her durumda eğitim - öğretim imkanı sağlamak, bu yolla toplumun eğitim ve kültür düzeyini yükseltmek ve meslek edinmelerini kolaylaştırmayı amaçlıyor.

-ENGELLİ VE TUTUKLULARA BAKAN ÇELİK DİPLOMA VERECEK-

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik ise 24 Haziran'da Başkent Öğretmenevi Konferans Salonunda bu yıl mezun olan adayların bir kısmına diplomalarını verecek. Söz konusu törene değişik illerden, okulun öğrenci profilini yansıtmak üzere farklı yaşlarda, engelli, tutuklu – hükümlü, ev hanımı, emekli ve genç öğrenciler katılacak.

Hiç yorum yok: