YÖK'te Büyük Toplantı! - Eğitim Haberleri

15 Mayıs 2008 Perşembe

YÖK'te Büyük Toplantı!

Eski YÖK Başkanı Erdoğan Teziç ile hükümet arasındaki gerginlik sebebiyle toplanmayan Öğretmen Yetiştirme Milli Komitesi, 5 yıl sonra bir araya geldi.

Eski Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Erdoğan Teziç ile hükümet arasındaki gerginlik sebebiyle toplanmayan Öğretmen Yetiştirme Milli Komitesi, 5 yıl sonra bir araya geldi. Toplantıda eğitim fakültesi kontenjanlarının düşürülmesi veya hoca sayısının artırılarak kontenjan artırımına gidilmesi masaya yatırıldı. Ayrıca mevcut öğretmenlere 1 yılık tezsiz yüksek lisans programı verilmesi, eğitim fakültesi öğrencilerinin son sınıfı okullarda geçirmesi gibi konular gündeme geldi.

YÖK Üyesi ve Denklik Komisyonu Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç başkanlığında toplanan komite, öncelikli olarak eğitim fakültelerinde ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretmen istihdamında yaşadığı problemleri ortaya koydu. İlk toplantının gündemsiz yapıldığını ifade eden Saraç, haziran ayında yapılması planlanan ikinci toplantının sorunların çözümüne katkı sağlayacak şekilde gündemli olacağına işaret etti. Komite bundan sonra her ay toplanacak. Ankara, Marmara, Kayseri Erciyes, Karadeniz Teknik ve Eskişehir Osmangazi üniversiteleri eğitim fakültesi dekanları ile bakanlık bürokratlarından oluşan komitenin birinci hedefi nitelikli ve kaliteli öğretmen yetiştirmek olacak. Bu amaçla öğretmenlerin meslek içi eğitim ve lisanüstü eğitim çalışmaları ile niteliklerini artırılarak, istihdam konusunda koordinasyon sağlanacak. Bu arada toplantıya katılan eğitim fakültesi dekanları, öğretim elemanı eksikliği, kontenjanların yüksek oluşu ve eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin stajları sırasında okullarda yaşadıkları sorunları gündeme getirdi. Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürü Ömer Balıbey ise, nitelikli öğretmen yetiştirmek için lise öğrencilerine son sınıfta köy okullarında staj uygulaması koyduklarını belirtti.

Hiç yorum yok: