Eğitimdeki Yanlış Yöntemler! - Eğitim Haberleri

15 Mayıs 2008 Perşembe

Eğitimdeki Yanlış Yöntemler!

Okullarımızda bu çocukların eğitiminde uygulanan yöntemler iki ucu keskin bıçak gibidir. Eğer yanlış yöntem uygulanırsa bir değer yok olacak...

Okullarımızda bu çocukların eğitiminde uygulanan yöntemler iki ucu keskin bıçak gibidir. Eğer yanlış yöntem uygulanırsa bir değer yok olacak, doğru yöntem uygulanırsa topluma bir cevher kazandırılacaktır. Doğru adımlar atıldığı için tarih hiperaktif bireylerin buluşlarına tanık olmuştur.

Hiperaktif çocuklar korkulacak çocuklar mıdır?

Hiperaktif çocukların genel özellikleri ve eğitimdeki durumları şöyledir: Hiperaktif çocuklar aşırı hareketli ve dikkatleri dağınıktır. Kuşkusuz bizim için önemli olan bu çocukların özelliklerinden dolayı eğitimde karşılaştığı güçlükler ve çözüm önerileri olmalıdır.

Öğretmenler teşhis koymaya meraklılar değil mi?

Toplumumuzda bu sorun can yakıcı olmasından kaynaklanan nedenlerle çok yaygınlaşmış ve veliler ya da öğretmenler tarafından en kolay konan 'teşhis' olarak ön plana çıkmaktadır. Çocuğun aşırı yaramazlığından ya da hareketliliğinden dolayı hemen hiperaktif 'teşhisi' konur ya da kuşku duyulur. Ancak gerçekte hiperaktivite çok kolaylıkla konan bir teşhis değildir ve sıradan aşırı hareketliliklerden çok belirgin farklılıklar gösterir.

Bu çocukların eğitimde karşılaştığı zorluklar nedir?

Okullarımızda bu çocukların eğitimlerinde uygulanan yöntemin doğruluğu ya da yanlışlığı adeta iki ucu keskin bıçak gibidir. Eğer yanlış yöntem uygulanırsa adeta bir değer yok olacak, eğer doğru yöntem uygulanırsa topluma ve insanlığa bir cevher kazandırılacaktır. Çünkü doğru adımlar atıldığı için tarih bir çok hiperaktif bireylerin buluşlarına tanık olmuştur. Diğer taraftan da yanlış adımlar atıldığı için birçok hiperaktif çocuğun olası becerileri de daha henüz doğmadan yok edilmiştir.

Hiç yorum yok: