Gönüllülük Eğitimleri Sürüyor... - Eğitim Haberleri

9 Mayıs 2008 Cuma

Gönüllülük Eğitimleri Sürüyor...

Diyarbakır’ın Kulp ilçesinde, Kulp Gençlik Girişimi ve Kulp Merkez İlköğretim Okulu tarafından yürütülen AB destekli Ç.A.T Proje kapsamında yapılan etkinlikler.

Diyarbakır'ın Kulp ilçesinde, Kulp Gençlik Girişimi ve Kulp Merkez İlköğretim Okulu tarafından yürütülen AB destekli Ç.A.T (Çöp atmayacağım-Ağaçlara zarar vermeyeceğim-Tükürmeyeceğim) Projesi hızla devam ediyor. Proje kapsamında şimdiye kadar birçok etkinlik yapıldı.

Gönüllük Eğitimi Verildi
İlçe merkezinde bulunan ilköğretim okullarından seçilen 26 öğrenciye verilen “Ç.A.T Gönüllüsü Savunuculuk Eğitimi” 6 oturum şeklinde gerçekleşti. İlçedeki ilköğretim okullarında görev yapan gönüllü öğretmenlerin eğitmen olarak yer aldığı eğitimde “Katı Atıklar ve Geri Dönüşüm”, “Gönüllülük ve Sosyal Sorumluluk”, “Küresel Isınma”, “Sigara ve Zararlı Alışkanlıklar”, “Doğa ve Sürdürülebilirlik” gibi konu başlıklarından oluşan sunumlar yapıldı.
Aldıkları eğitim sonrasında okudukları okullarda projenin aktif gönüllüsü olarak çalışacak olan çocuklar; kendi akranlarını çevre ve küresel ısınma konularında bilinçlendirecek. Ayrıca okullarda çöp atmayacağına, ağaçlara zarar vermeyeceğine ve uygun olmayan yerlere tükürmeyeceğine dair söz veren arkadaşlarını da Ç.A.T gönüllüsü yapmak için çalışacaklar.
Aldıkları eğitim sayesinde birçok yeni şey öğrendiklerini belirten çocuklar, okullarında projenin aktif gönüllüsü olacaklarını belirttiler. Eğitim sonrası çocuklara Ç.A.T gönüllü kimlik ve rozeti verildi.

Temel Çevre Eğitimi ve Farkındalık Semineri Yapıldı
Avrupa Komisyonu ve Devlet Planlama Teşkilatı ortaklığında kurulan Ulusal Ajans tarafından desteklenen proje kapsamında, Kulp ilçe merkezinde yer alan ilköğretim okullarından seçilen 300 öğrenciye “Temel Çevre Eğitimi ve Farkındalık Semineri” verildi. Diyarbakır İl Çevre ve Orman Müdürlüğü'nde çalışan ziraat yüksek mühendisi Şevki Özdemir ve Ekolojik Tarım Derneği'nden ziraat yüksek mühendisi Vedat Kaya tarafından yapılan sunumlarda, temel çevre eğitimi ile ilgili bilgiler verildi. Çevre, orman, hava, su, kirlilik gibi konularda temel bilgilendirmelerin yapıldığı seminerde, çocuklar merak ettikleri konular hakkında sorular sorarak yanıtlarını öğrendiler.

Türkiye'nin Kyoto Sözleşmesini niçin imzalamadığını, küresel ısınmaya karşı ne tür önlemler alınabileceğini, hızla kirletilen tatlı su kaynaklarına alternatif ne tür çözümler üretilebileceğini soran öğrencilerin; çevre ile ilgili konulara oldukça duyarlı oldukları gözlemlendi.

Hiç yorum yok: