Çelik Bayan Ögretmenle "Çak" Yaptı... - Eğitim Haberleri

14 Nisan 2008 Pazartesi

Çelik Bayan Ögretmenle "Çak" Yaptı...

Milli Eğitim Bakanı Çelik, Konya'nın Kadınhanı İlçesi'nde Zeki Altundağ Anadolu Lisesi'nin açılışını yaparken burada kadın öğretmen Funda İplikçi ile ‘Çak’ yaptı.

Bakan Hüseyin Çelik, Kadınhanı İlçesi'nde 2007-2008 öğretim yılı başında hizmete girdiği halde resmi açılışı yapılmayan hayırsever işadamı Zeku Altundağ tarafından yaptırılan Zeki Altundağ Anadolu Lisesi'nen açılış törenine katıldı. Bakan Çelik, AKP Milletvekilleri, Konya Valisi Osman Aydın ve il yöneticilerinin de katıldığı açılış için geldiği okul bahçesinde öğrencilerin sevgi gösterileriyle karşılandı. Çelik, öğrencilere bir elini havaya kaldırarak 'Çak' yaptı. Çelik, yürerken açılış için gelen Kadınhanı Sağlık Lisesi Sağlık Bilgisi öğretmeni Funda İplikçi'nin yanına geldi. Kadın öğretmen elini tokalaşmak için uzattı. Ancak, Bakan Çelik, öğrencilerle yaptığı gibi elini havaya kaldırınca İplikçi'de elini kaldırıp 'Çak' yaptı. Çelik, okulun açılışına geçen yıl gelmeyi planladıklarını ancak, engel çıktığı için gelemediklerini belirtirken, “Zeki amcamıza şükran borcumuzu ödemek ve takdir etmek için bu resmi açılışımızı yapıyoruz. Geç yaptığımız için özür diliyorum” dedi.

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, konuşmasında işadamlarını eğitime destek vermeye çağırdı. Çelik, “Paylaşmak en büyük insani erdemlerden biridir. Bazı işadamlarının cebinde 'akrep' vardır. Onlar paralarının bekçiliğini yapar. Burada eğitim gören değerli yavrularımız sadece diplomalarınında sadece 'Zeki Altundağ' yazılmayacak. Gönüllerine de yazılacak. Bu, her faniye nasip olmayan bir duygudur. Zenginlerimize diyorum ki; madem Allah sizlere vermiş, siz de Allah'ın kularıyla paylaşın. Böylece haz duyarsınız. Aksi taktirde varisler onu hallederler” dedi.

'İNSANLAR KONUŞA KONUŞA, HAYVANLAR TOKUŞA TOKUŞA'

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, açılışta yaptığı konuşmada özellikle kız öğrencilerden siyaseti düşünmelerini istedi. Çelik, “Politikada kadın siyasetçi sayısı artıyor. 'Siyaset, bize göre değil' demeyin. Siyasette dürüst, çalışkan, namuslu insanların bulunmasını istiyorsak, siyaset yapacağız. Ama, lisede değil. Depolitize olan toplum, kendi meselelerini düşünemeyen toplumdur. İnsanlar konuşa konuşa, hayvanlar tokuşa tokuşa anlaşırlar” dedi.

Bakan Çelik, Kadınhanı İlçesi'ne meslek yüksekokulu öğrencileri için de 500 öğrenci kapasiteli yurt yapacaklarını bildirirken bu binayı 10 ay içerisinde tamamyayıp hizmete açacaklarını, Ereğli İlçesi'nde de önümüzdeki yıl Fen Lisesi açacaklarını bildirdi.

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, Antalya'daki Akdeniz Üniversitesi'nde meydana gelen olaylara değinirken, “Antalya'daki son hadiseler bizi üzmüştür. Fikrin, medeni davranışın bittiği yerde, kavga ve şiddet başlar. Bu bize yakışmaz” diye devam etti.

Bakan Çelik ve beraberindekiler, Kadınhanı İlçesi'ndeki programın ardından, ilköğretim okulu açılışı ve 'Küreselleşme sürecinde Türkiye' konulu konferansa katılmak için Karaman'a geçti.

Hiç yorum yok: