Bir İlköğretim Okulu'nda görevli 3 çocuk babası öğretmen 52 yaşındaki İ.T., kız öğrencileri elle taciz ettiği iddiasıyla tutuklandı. - Eğitim Haberleri

9 Ocak 2008 Çarşamba

Bir İlköğretim Okulu'nda görevli 3 çocuk babası öğretmen 52 yaşındaki İ.T., kız öğrencileri elle taciz ettiği iddiasıyla tutuklandı.

İZMİR'in Menderes İlçesi Değirmendere Beldesi Ataköy İlköğretim Okulu'nda görevli 3 çocuk babası öğretmen 52 yaşındaki İ.T., kız öğrencileri elle taciz ettiği iddiasıyla tutuklandı.


Olay geçen yıl 21 Kasım'da taşıma sistemiyle eğitim veren Ataköy İlköğretim Okulu'nda meydana geldi. Okulun 4/B sınıfı öğretmeni olan ve geçen ekim ayında Manisa'nın Alaşehir İlçesi'nden önce Bulgurca Karaköyü İlköğretim Okulu'na oradan da Atatöy İlköğretim Okulu'na tayin edilen İ.T., iddiaya göre sınıfta 3 kız öğrenciyi kucağına oturtup, vücutlarını elle taciz etti. Kızlar bu şekildeki tacizlerin devam etmesi üzerine durumu ailelerine, aileler de okul müdürüne konuyu iletti. Müdür de bu olayı bir tutanak ile İlçe Kaymakamlığı, İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bildirdi.

Kaymakamlık olayı soruşturması için bakanlıkktan müfettişler istedi. Çocuklar ve öğretmeni dinleyen müfetişler raporlarını hazırlayıp, yargılanması için İ.T. hakkında cumhuriyet başsavcılığına suç duyurusunda bulundu. Savcılık öğretmenin yakalanması konusunda karar çıkarttı. 3 Ocak'ta jandarma tarafından gözaltına alınan İ.T., mağdur olan 3 kız öğrenci ile birlikte adliyeye sevkedildi.

Mağdur çocuklar psikolog gözetiminde savcıya verdikleri ifadelerinde olayı tüm ayrıntılarıyla anlattı. Küçük kızlar ifadelerinde “Öğretmenimiz bizi kucağına oturttu. Elini vücudumuzda dolaştırdı. Çok rahatsız olduk. Kimseye söylemememiz için de bize para verdi. Bu davranışlarından bıktık. Ailelerimize söyledik. Psikolojimiz bozuldu. Bir süre bu yüzden okula bile gitmedik” dedi.

Öğretmen İ.T., ise suçlamaları kabul etmedi. İ.T., “Ben onlara bir baba şefkatiyle yaklaşıyordum. Kötü bir amacım yoktu. Benim de 3 çocuğum var. Böyle bir şey neden yapayım? Onlar da benim çocuklarım. İftira atmaya çalışıyorlar” dedi.

Nöbetçi mahkeme öğretmen İ.T.'yi, 'Çocuklara cinsel istismar' suçundan tutuklayıp cezaevine gönderdi. Olay ilçede büyük tepki çekti.

Hiç yorum yok: