Uluköylü Öğrenciler Okula Gidemiyor - Eğitim Haberleri

28 Eylül 2010 Salı

Uluköylü Öğrenciler Okula Gidemiyor

Uluköylü Öğrenciler Okula Gidemiyor

Malatya merkeze bağlı Uluköy'de öğrenci mevcudunun düşük olması nedeniyle köydeki tek okul kapatılınca, 9 öğrenci 2 yıldır okula gidemiyor.

Yeni Eğitim-Öğretim yılı geçen hafta başlarken, Malatya kent merkezine yaklaşık 30 kilometre uzaklıkta bulunan Uluköy'de bulunan tek ilköğretim okulu, öğrenci sayısının azaldığı gerekçesiyle kapatılınca köydeki öğrenciler 2 yıldır okula gidemez oldu. Milli Eğitim Bakanlığı yönetmenliği kapsamında 2 yıl önce öğrenci sayısı 10'un altına düştüğü gerekçesiyle kapatılan Uluköy Ahudere İlköğretim Okulu'nun kapısına kilit vurulunca burada okuyan öğrenciler ortada kaldı. Köylüler ise dağlık bir bölgede bulunan köylerinden çocuklarını başka bir okula gönderemeyince 9 öğrenci 2 yıldır okula gidemiyor.

Konuyu defalarca Milli Eğitim İl Müdürlüğü'ne ilettiklerini söyleyen köy sakinlerinden Aziz Erkış, çocukların okuyamadığını ve dilekçe yazarak sorunu yetkililere ilettiklerini belirterek, "Okulumuzun her şeyi tamam, ama öğretmen atanması yapılmadığı için çocuklar eğitime başlayamıyor" dedi. Köyde okuyup Üniversiteyi kazanan Ahmet Erkış ise boş zamanlarında köye gelerek kullanılmayan okulda öğrencilere ders veriyor. Bu işi gönüllü olarak yaptığını dile getiren Ahmet Erkış, yetkililerin bu duruma biran evvel çözüm bulmasını istedi. Çocuklar ise akranları gibi okumak istediklerini belirttiler.

Malatya Milli Eğitim Müdürü Mehmet Bulut ise Uluköy Ahudere İlköğretim Okulu'nun mevcudunun azaldığını ve bakanlık yönetmenliği gerekçesiyle müfettiş raporu doğrultusunda kapatıldığını söyledi. Küçük mevcutlu okullarında taşımalı eğitim kapsamına alınamadığını dile getiren Bulut, "Köyümüzün bulunduğu yer coğrafi olarak dağlık bir kesim olduğu için kış aylarında taşımalı eğitim zora girebilir, ancak öğrencilerimizi o köye yakın başka bir köye taşımak için de çalışmalarımız sürüyor. Bu sorunu mutlaka çözeceğiz" dedi.

Hiç yorum yok: