SETA'nın Yükseköğrenim Raporu - Eğitim Haberleri

20 Eylül 2010 Pazartesi

SETA'nın Yükseköğrenim Raporu

SETA'nın Yükseköğrenim Raporu

Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı (SETA), üniversitelerde kalite için YÖK'ün yetkilerinin azaltılmasını, akademisyenlerin özlük haklarının geliştirilmesini önerdi.
Prof. Dr. Mahmut Özer ile YÖK Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan'ın danışmanlığını yapan Yrd. Doç. Dr. Bekir Gür ve Prof. Dr. Talip Küçükcan'ın hazırladığı raporda, YÖK'ün gelişmiş yükseköğretim sistemlerine sahip ülkelere göre fazla yetkiye sahip olduğu belirtildi. YÖK Başkanı Özcan, YÖK dışında ayrı bir akreditasyon kurumu çalışması yaptıklarını ifade etmişti. Rapordaki öneriler şöyle:

MİLLİ EĞİTİM DENETLESİN

- Üniversiteler kanunla kurulduğu için bu kurumların daha sonraki kurumsal denetim süreçlerinde TBMM'yi temsilen hükümet (MEB, Maliye, DPT) paydaş olarak yer almalıdır.

- Yeni üniversitelere destek sürmeli. Personel ve fiziksel eksiklikler tamamlanmalıdır.

- Yurtiçi ve yurtdışı burs ve destek programlarının hacmini genişletmelidir. Ulusal, bölgesel küresel ölçekte projeler başlatmalıdır.

- Üniversiteler mezunları izlemeli ve sektörde deneyim kazanmış bireylerden eğitim süresince faydalanmalıdır.

- YÖK, üniversiteleri performans değerlendirmesine tabi tutmalı, ölçütleri sağlayamayan programlara ek süre verilmeli, bu süre sonunda da iyileşme sağlanamazsa yaptırımlar uygulanmalıdır.

- Sınırlı kaynakların verimsiz kullanımına yol açmamak için, üniversiteler program açarken, ilgili programa ülkenin ne derece ihtiyacı olduğunu ve mezunlarının istihdam edilebilirliklerini gözetmelidir.

Z. Kıvanç EL /AKŞAM

Hiç yorum yok: