Öğrenciler Öğretmenleri Denetledi - Eğitim Haberleri

30 Eylül 2010 Perşembe

Öğrenciler Öğretmenleri Denetledi

Öğrenciler Öğretmenleri Denetledi

Öğrencilerin sigara denetimi etkili oldu, öğretmenler okulda sigara içemedi
Sakarya Milli Eğitim Müdürlüğü'nün öğretmenlerin okulda sigara içmesini engellemek öğrencilere denetim yetkisi vermesi etkili oldu. Birbirlerini denetleyen öğretmen ve öğrenciler okulda sigara içemedi.

Geçen yıl eğitim döneminde uygulamaya konulan ve öğrenciye okul ve okul bahçesinde sigara içen öğretmenlerini idareye şikayet etme yetkisi veren uygulama başarıyla sonuçlandı. Uygulamanın ilk aylarında okulda sigara içen birkaç öğretmenin öğrenci tarafından idareye şikayet edilmesiyle uygulama etkili oldu ve öğretmenler şikayete konu olmamak için okulda sigaradan uzak durdu.Bazı öğretmenler ise sigarayı tamamen bıraktı.

Kamu alanları ve tüm kapalı mekanlarda sigara içme yasağı ile birlikte okul bahçeleri de yasak kapsamına alınmıştı. Yasağa rağmen bazı öğretmenlerin okul ve bahçede sigara içmesi milli eğitimi harekete geçirdi. Öğretmenlerin öğrencileri umursamadan özellikle okul bahçesinde sigara içmesini en kısa ve etkili yoldan önlemek isteyen milli eğitim öğrenciden yardım alma yoluna gitti. Öğretmen öğrenciyi, öğrencinin de öğretmeni denetlemesi okullarda sigara içilmesinin önüne geçti. Okul idareleri tarafından şikayetlerin titizlikle değerlendirilmesi caydırıcı oldu.

UYGULAMA SÜRECEK

Uygulamanın başarılı olmasıyla öğrencilerden bu eğitim döneminde de sigara denetimi yapmaları istendi. Sakarya Milli Eğitim Müdürlüğü ise karşılıklı denetim ve eşit hakların uygulamayı başarıya götürdüğü belirtilerek,"Öğrenciye sorumluluk verilmesi, okul idaresine katılması çok olumlu sonuçlar verdi. Verilen yetkiyi kötüye kullanmadan, titizlikle yapılması ve duyarlılık göstermeleri bizi de memnun etti. Uygulamayla otokontrol sağlanarak okullarda hem öğrencilerimiz, hem de öğretmenlerimiz sigaradan uzak durdu." denildi.

Hiç yorum yok: