Aileler Hukuki Süreç Başlattı... - Eğitim Haberleri

8 Haziran 2010 Salı

Aileler Hukuki Süreç Başlattı...

Aksaray'da çoğu öğrenci 34 kişinin ölümüyle sonuçlanan okul gezisi kazasının ardından tazminata mahkum olan Milli Eğitim Bakanlığı ödeme yapmıyor.

İzmir Zafer İlköğretim Okulu öğrencileri ile ailelerini taşıyan araç, Kapadokya gezisine giderken Aksaray yakınlarında kaza yaptı. Kazada öğrenci ve velilerden 34'ü öldü. Otobüs, kapasitesinin üzerinde yolcu almıştı, Milli Eğitim Bakanlığı da yeterli denetim yapmamıştı. Aileler mahkemeye başvurdu, açılan davalarda bakanlık, ailelere tazminat ödemeye mahkum edildi. Ancak 10 bin lira ile 20 bin lira arasında tazminat almaya hak kazanan ailelere hala ödeme yapılmadı. Kazada yaralanan Bekir Çukurbaşı, “Şu anda çok mağdur durumdayız. Ben eşimi oğlumu kaybettim. 9 yaşımdaki kızım yaralı, annesini ve ağabeyini kaybetti. Milli Eğitim bunu ödemeki istemiyor. Madem ödemek istemiyor o zaman neden geziyi düzenledi” diye isyanını dile getirdi. Ailelerin avukatları, tazminatların ödenmesi için hukuki süreç başlattı. Kazanın mağdurlarından Emre Kılıçoğlu da, “Olay olduğu zaman yanınızdayız diyen devletin şu anda yanımızda olmasını istiyoruz” dedi. Mağdurların avukatlarından Şehrazat Mercan, “Çok büyük rakamlar değil. Hiçbir zaman bunların manevi acılarını karşılayacak nitelikte, o ölçüde değildi. 30 gün içinde bu paraları ödemeleri gerekiyor, kararı uygulamaları gerekiyor. Yaptığımız görüşmelerde, bakanlığımızı aradığımızda 'Ödeneğimiz yok' diyorlar. Biz bunları duymak istemiyoruz, zaten bizim isteğimiz makul bir rakam” diyerek durumu anlattı.

Hiç yorum yok: