'Akademisyen Askerliğin' Ayrıntıları... - Eğitim Haberleri

18 Mayıs 2010 Salı

'Akademisyen Askerliğin' Ayrıntıları...

YÖK, askerliğini yapmamış akademisyenlerin öğretim üyesi açığı olan üniversitelerde askerlik yapmasını tartışıyor.

Yükseköğretim Kurulu Başkanı Prof. Yusuf Ziya Özcan'ın açıkladığı “akademisyen askerliğin” ayrıntıları belli oluyor. YÖK Genel Kurulu'nun haziranda yapılacak toplantısında konuyla ilgili Genelkurmay Başkanlığı'na resmi yazı gönderilip gönderilmeyeceğine karar verilecek. Düzenleme yürürlüğe girerse, askerliğini yapmamış akademisyenler, 1 aylık temel eğitimi kışlada aldıktan sonra, öğretim üyesi açığı olan üniversitelerde ders vererek askerliklerini yapacak. YÖK, öğretmenlerin askerliklerini okullarda yine öğretmen olarak yapmasına benzer bir uygulamayı hayata geçirmeyi planlıyor. Mevcut sisteme göre, Milli Savunma Bakanlığı'nın belirlediği kontenjan çerçevesinde, seçilen öğretmenler belirli eğitimi aldıktan sonra okulda öğretmenlik yaparak askerlik hizmeti veriyor.
Özellikle doğu illerindeki yeni üniversitelerde öğretim üyesi açığının giderek arttığına dikkati çeken YÖK yetkilileri, öğretim üyesi açığının “akademisyen askerlik” ile kapatılabileceğini belirtiyor. Akademik çalışmaların en yoğun olduğu doçentlik döneminde askere giden akademisyenlerin, bilimsel araştırmalarının kesintiye uğradığı savunuluyor. YÖK'te üzerinde çalışma yürütülen plan ile ilgili öne çıkan bazı ayrıntılar şöyle:
Sistemin hayata geçirilmesi için YÖK Genel Kurulu'nun gelecek ay yapılacak toplantısında konu gündeme getirilerek, YÖK üyelerinin görüşleri alınacak. Kurul kararı doğrultusunda Genelkurmay Başkanlığı'na öneri götürülüp götürülmemesine karar verilecek.
Sistem, Genelkurmay'ın izniyle hayata geçebilecek. YÖK'te devam eden çalışma kapsamında askerliğini yapmamış akademisyenlerin sayısı araştırılıyor.

Hiç yorum yok: