Tıp Fakültesinde Öğretim Üyesi Krizi... - Eğitim Haberleri

3 Mart 2010 Çarşamba

Tıp Fakültesinde Öğretim Üyesi Krizi...

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde öğretim üyesi krizi...
YÖK'ÜN kadro kullanmasına izin vermediği Dumlupınar Üniversitesi Tıp Fakültesi kapanma tehlikesiyle karşı karşıya kaldı. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi'nde öğretim yılı başında Bakanlar Kurulu kararıyla açılan Tıp Fakültesi'ne 26 öğrenci alındı. Ancak YÖK, aralarında 5 profesör ve 14 doçentin de bulunduğu 563 kişilik kadronun kullanılmasına hâlâ izin vermedi. Üniversite bünyesinde bulunan ve Tıp Fakültesi'ne atanmayı bekleyen sağlık meslek yüksek okulundaki 35 yardımcı doçent, atamaya izin verilmeyince ayrılıp başka üniversitelere gitti. Resmi hiçbir hocası ve personeli bulunmayan fakültenin öğrencileri, belirli günlerde Osmangazi Üniversitesi'nden gelen hocaların yardımıyla eğitim almaya çalışıyor. Konuyla ilgili olarak görüş aldığımız YÖK yetkilileri, "Üniversite öğretim elemanı alımında yanlışlık yaptı. Bu da işlerin aksamasına neden oldu. Yakın zamanda öğretim üyelerinin atamaları yapılacak" dedi.

Hiç yorum yok: